Amerykański gigant AOL chce pozyskiwać polskich specjalistów

W czwartek (22 lipca) AOL proponuje otwarte spotkanie, na które może przyjść każdy, kto chciałby swoje plany zawodowe związać z tym amerykańskim dostawcą usług internetowych. Osoby zainteresowane będą mogły poznać menedżment firmy oraz techników, którzy opowiedzą o ścieżce kariery i atmosferze w pracy. Spotkanie z pracownikami AOL odbędzie się w Hotelu Novotel Centrum przy ul. Kościuszki 5 w Krakowie, w godzinach od 17:00 do 19:00. Uczestnicy spotkania będą mieli okazję złożyć aplikacje na stanowiska pracy w Dublin Development Center oraz w niemieckiej siedzibie firmy.

AOL chce pozyskać polskich pracowników działu IT, ponieważ są oni jedną z najbardziej pożądanych grup zawodowców na całym świecie. Już w roku 2005 zajęli I miejsce w światowym rankingu informatyków Top Coder, prowadzonym przez amerykańskie firmy informatyczne.

Wiedza naszych rodzimych informatyków wykorzystana zostanie w Irlandii i Niemczech. Oferta AOL kierowana jest głównie do absolwentów kierunków informatycznych, którzy posiadają 2-5 letnie doświadczenie zawodowe i biegle posługują się językami obcymi, głównie językiem angielskim. Oferty pracy prezentowane przez AOL są atrakcyjne nie tylko ze względu na możliwość współpracy z profesjonalistami z całego świata, ale również dzięki interesującym warunkom wynagrodzenia i korzystnym pakietom socjalnym, w które włączane są nawet dofinansowania biletów lotniczych.

AOL, dawniej America Online, to jeden z największych dostawców treści i usług internetowych, zatrudniający w swoich biurach, w Dublinie San Francisco, Dulles, Nowym Jorku i Bangalore, aż 8000 osób. Obecnie firma kładzie duży nacisk na rozwój siedziby w Irlandii, która wkrótce stanie się centralą korporacji. Dublin Development Centre stanie się więc europejskim sercem AOL. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje utworzenie tam 50 nowych wakatów. Siedziba umiejscowiona w samym centrum miasta ma sprzyjać pracy, wspierać kreatywność oraz atrakcyjną lokalizacją przyciągać nowych pracowników.

AOL na całym świecie udostępnia narzędzia umożliwiające komunikowanie się w prosty, funkcjonalny i intuicyjny sposób z wykorzystaniem Internetu. Ważnym elementem działalności AOL jest budowanie zintegrowanych platform reklamowych umożliwiających skuteczne wykorzystanie Internetu do celów promocyjnych. Witryna internetowa AOL jest odwiedzana miesięcznie nawet przez 250 mln unikalnych użytkowników, zaś zasięg emitowanych reklam w samych U.S.A sięga 91%.

Głównym zadaniem jakie stawia przed sobą firma na najbliższe lata to koncentracja na budowaniu narzędzi dostosowanych do potrzeb rynku reklamy internetowej, umożliwiających intuicyjną obsługę kampanii promocyjnych dla każdego użytkownika. Głównymi odbiorcami usług firmy są zarówno duże agencje reklamowe, wydawcy, jak i indywidualni reklamodawcy. AOL ma zamiar walczyć o stanowisko światowego lidera w marketingu internetowym. Jest to główny punkt strategii rozwoju firmy, tym bardziej, że rynek reklamy online jest szacowany na 20 mld dolarów rocznie. Firma będzie także angażować się w rozwój platform informacyjnych jak np. finansowy portal DailyFinance.com czy AolSearch.

Źródło: AOL