Amerykańskie pokolenie baby boomu, a usługi finansowe i internet

– To oczywisty sygnał dla instytucji finansowych – mówi główny analityk Craig Weber, autor ostatniego raportu Celenta, ?Pokolenie baby boomu, usługi finansowe i internet.? – Ludzie ci są głównym celem, zarówno dziś, jak i przez kolejne dekady. Jeśli nie uda się przekonać tych konsumentów do zaufania instytucjom finansowym, aktualny trend ?towaryzacji? produktów finansowych będzie trwał nadal ? dodaje.

Weber wspomina, że większość badanych za główne źródło informacji uznaje niestety własne informacje. – To dobrze w przypadku osób które rzeczywiście wiedzą, co robią. Pozostają jednak miliony ?baby-boomers? ryzykujące podjęcie marnych decyzji, które wpłyną na ich emeryturę – mówi Weber.

Raport wskazał m.in.:

? Jak bardzo obecne wykorzystanie produktów finansowych przez pokolenie ?baby boomu? zależy od produktu oraz jak plany ludności funkcjonują jako źródło informacji o potencjale rynku.

Wyniki pokazują, że produkty bankowe w znacznie większym stopniu trafiły do tego segmentu niż na przykład ubezpieczenia czy papiery wartościowe. Jednakże 20 procent respondentów planuje nabyć produkty, których jeszcze nie posiada, co tylko potwierdza potencjał tej grupy. Największym zainteresowaniem jako przyszły zakup cieszą się ubezpieczenia gwarantujące opiekę oraz pomoc medyczną na emeryturze.

? Jak duże jest znaczenie alternatywnych form sprzedaży

Mimo, że internet nie odniósł sukcesu jako samodzielny kanał sprzedaży, wielu spośród ?baby-boomers? używa go w połączeniu z innymi metodami przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub zbieraniu informacji.

? Jak wykorzystanie stron www banków i satysfakcja klientów z tego płynąca pozwalają im na łączoną sprzedaż innych niż bankowe usług oraz dają przewagę konkurencyjną nad ubezpieczycielami i brokerami

Badane pokolenie regularnie korzysta bankowości on-line, ponieważ muszą dokonywać często bardzo prostych transakcji bankowych. Zadowolenie z witryn banków jest znacznie wyższe niż ze ubezpieczycieli czy brokerów papierów wartościowych. Może to sugerować, że bankom uda się przestawić klientów na inne obszary działalności i rozpocząć skuteczną sprzedaż krzyżową.

? Jak duże jest zaufanie do państwowego ubezpieczenia społecznego Social Security ? jako źródła funduszy emerytalnych, mimo znajomości wielu innych emerytalnych produktów finansowych.

Przykładowo 45 procent respondentów uznaje Social Security za ?główne źródło? pieniędzy na emeryturę, 24 procent jako dobrą inwestycję a jedynie 7 procent za korzystne ubezpieczenie.