Andrzej Dominiak: Centrum badań Citi ma być kopalnią innowacji

Na trzy pytania dotyczące nowego projektu Citi Handlowego – Centrum Badań i Rozwoju Produktów Bankowych w Łodzi, odpowiada dyrektor ośrodka Andrzej Dominiak.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Citi Handlowy otwiera dziś Centrum Badań i Rozwoju Produktów Bankowych w Łodzi. Skąd taki pomysł?

Andrzej Dominiak, Dyrektor Centrum Badań i Rozwoju Produktów Bankowych Citi Handlowy w Łodzi: Historia banku uczy nas, że kluczowa jest zmiana i dostosowywanie się do potrzeb klientów i otoczenia, w jakim funkcjonują. Dziś w tym otoczeniu liczy się innowacyjność – stąd jej obecność w naszej strategii. Dzięki noowotwartemu Centrum, pierwszemu takiemu w Polsce, chcemy z jednej strony jeszcze lepiej reagować na potrzeby klientów, natomiast z drugiej tworzyć unikalne i nowoczesne propozycje.

Centrum jest odpowiedzią na postęp i zmiany zachodzące dookoła nas. To, nad czym chcemy pracować, to już nie jest prosty produkt czy usługa, ale złożone, często wielowymiarowe innowacyjne rozwiązania, dostosowane do bardzo konkretnych potrzeb klienta.

Od pewnego czasu szukaliśmy najlepszej formy pozyskania innowacji w banku. Udało się dzięki wsparciu Ministerstwa Gospodarki, które wsparło nasze starania o pozyskanie dofinansowania ze środków unijnych. Niezmiernie ważne było również wsparcie regionalnych władz Citi oraz ciepłe przyjęcie ze strony władz Łodzi.

Centrum Badań i Rozwoju kojarzy się trochę z laboratorium, trochę z ośrodkiem akademickim. Gdzie tu korzyści dla klienta?

Są na pierwszym planie. Czym jak nie korzyścią klienta jest tak innowacyjny produkt, jak Miejska Karta Płatnicza, która pozwala w jednym plastiku łączyć bilet z kartą płatniczą. Współczesny człowiek może z jednym kawałkiem tworzywa w kieszeni zrobić zakupy, poruszać się komunikacją miejską, czy pójść do kina – to jeden z przykładów projektów rodzących się na styku działów badawczych, biznesu i środowiska IT.

Już dziś, po zaledwie paru miesiącach pracy zespołu wychodzimy na rynek z Cash to Mobile. To rozwiązanie z obszaru bankowości mobilnej wykorzystuje telefon komórkowy do realizacji rozliczeń między firmą i jej kontrahentami. Dzięki tej funkcjonalności potwierdzenie transakcji odbywa się w czasie rzeczywistym, autoryzowane przez sms. Łatwo wyobrazić sobie, jakie korzyści to niesie – zarówno po stronie producenta przez zminimalizowanie kosztów i zagrożeń związanych z obsługą gotówki przez kierowców, po odbiorcę towaru, który zwolniony jest z konieczności posiadania przy sobie kwoty pieniędzy potrzebnej do uregulowania faktury.

Skąd wybór miejsca – zazwyczaj to Warszawa jest w awangardzie, a tu Łódź?

Zazwyczaj, ale nie tym razem. Lubimy zaskakiwać rynek i widzę, że udało nam się i teraz. Łódź jest nieprzypadkowa – to miasto z wielkim potencjałem, stolica jednego z najbardziej atrakcyjnych regionów inwestycyjnych w Polsce, duży i dynamicznie rozwijający się ośrodek przemysłowy, gospodarczy i intelektualny. Dla Citi Handlowy to wiarygodny partner z wieloletnią relacją. Dodatkowo dzięki bliskości stolicy Łódź jest dostępna i łatwa w komunikacji. Tutejsze środowisko akademickie prężnie działa, co jest szczególnie istotne dla naszych planów współpracy z uczelniami – podpisaliśmy listy intencyjne zakładające prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych z Uniwersytetem Łódzkim i Politechniką.

Dziś w dwudziestoosobowym zespole mamy już programistów, research managerów, analityków biznesowych, projektantów i architektów rozwiązań. Część z tych osób ma wykształcenie ściśle techniczne, część wręcz przeciwnie – humanistyczne. Przy różnorodności kompetencji i doświadczeń łączy ich aktywne poszukiwanie, kreatywność, otwartość na nowe możliwości.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Źródło: PR News