Anna Krystyniak: jak uczynić z pasji biznes?

W nawiązaniu do materiału prasowego pt. „Visa: jak uczynić z pasji biznes?”, Anka Krystyniak, projektantka biżuterii z Warszawy i właścicielka sklepu internetowego www.ankakrystyniak.com, dzieli się swoimi biznesowymi doświadczeniami.

1. Czym się zająć?

 „Posiadam tytuł magistra sztuki i projektowanie od zawsze było moją pasją. Na początku projektowałam ubrania traktując to jako hobby – okazało się jednak, że bardziej interesuje mnie biżuteria. Rozmawiałam o niej z ludźmi i przysłuchiwałam się ich opiniom. Opowiadali mi, co chcieliby nosić, a mnie to inspirowało. Ostatecznie dopiero po pewnym czasie skupiłam się na projektowaniu biżuterii – z perspektywy czasu była to dobra decyzja biznesowa.”

2. Kiedy zacząć? 

W początkowej fazie rozwoju projektowałam pracując jeszcze na etacie w innej firmie. Przeznaczałam na to cały swój wolny czas po pracy i w weekendy. Było to duże poświęcenie, ale gdy zrezygnowałam z pracy na etacie, miałam już gotowe fundamenty własnej firmy. Potrafiłam samodzielnie zarobić na podstawowe potrzeby i materiały, co pozwoliło mi w 100% poświęcić się projektowaniu.”


3. Gdzie sprzedawać?

Pierwszych klientów znalazłam wśród przyjaciół i rodziny.Zaczęłam także korzystać ze zdobytych na studiach i w dotychczasowej pracy kontaktów. Odwiedzałam osobiście butiki i prezentowałam swoją biżuterię – w kilku miejscach się spodobała i udało mi się rozpocząć sprzedaż za ich pośrednictwem. Po półtora roku od założenia firmy otworzyłam także własny sklep internetowy, który dzisiaj jest głównym kanałem dystrybucji dla mojej biżuterii.”


4. Jakie płatności przyjmować? 

Strach przed akceptacją płatności bezgotówkowych był duży – bo to wydaje się skomplikowane. Ale przełamałam się. Decyzję o rozpoczęciu akceptacji kart w moim sklepie internetowym podjęłam niedługo po jego uruchomieniu i był to strzał w dziesiątkę – wzrosła liczba transakcji oraz zaufanie klientów do kupowania moich produktów przez internet. Od grudnia br. akceptuję także płatności kartą podczas zakupów dokonywanych osobiście przez klientów – podpisałam umowę z agentem rozliczeniowym i mam do dyspozycji zgrabny, przenośny terminal.”


5. Jak się promować? 

„W komunikacji marketingowej korzystam przede wszystkim z mediów społecznościowych. Realizuję kampanie reklamowe na Facebooku, które kierują ruch do mojego sklepu internetowego. Prowadzę także aktywnie konto na Instagramie, gdzie poprzez zdjęcia mogę chwalić się swoją twórczością. Mam też za sobą już pierwszą reklamę prasową, z której jestem bardzo dumna.”


Kroki milowe w historii firmy: