ATM Grupa SA publikuje prospekt

Cena emisyjna akcji serii D zostanie podana do dnia 26 lipca 2007. Notowanie praw poboru odbędzie się w dniach 27 – 31 lipca 2007, a przyjmowanie zapisów w ramach wykonania prawa poboru rozpocznie się 1 sierpnia 2007 i zakończy 3 sierpnia 2007. Zarząd szacuje, że wartość emisji przekroczy 140 mln zł. Ostatnim dniem notowań akcji z prawem poboru był 31 maja 2007.

Do obrotu na rynku regulowanym wprowadzonych zostanie od 1 do 700.000 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 2 zł każda, od 1 do 700.000 praw do akcji serii D oraz 3.600.000 praw poboru do akcji serii D.

„Naszym priorytetem jest realizacja szeregu inwestycji związanych z dalszą rozbudową potencjału produkcyjnego oraz konsolidacją rynku producenckiego. Planujemy budowę studiów telewizyjnych w Warszawie i Gdańsku, kolejne zakupy rozbudowujące zaplecze techniczne do produkcji telewizyjnej w technologii HD oraz stworzenie nowych formatów. Obok kontynuacji dotychczasowego rozwoju – w większym niż dotychczas stopniu zamierzamy oprzeć się na działaniach akwizycyjnych w kraju oraz za granicą. Mamy nadzieję, że w 2007 roku przeprowadzimy proces konsolidacji krajowego rynku produkcji telewizyjnej” – mówi Tomasz Kurzewski, prezes zarządu ATM Grupa SA.

Środki pozyskane z drugiej emisji akcji spółka planuje przeznaczyć na finansowanie bądź współfinansowanie w latach 2007-2009 następujących projektów:

Inwestycje kapitałowe krajowe: 35-45 mln zł

Inwestycje kapitałowe zagraniczne: 20-30 mln zł

Inwestycje związane z budową nowych studiów telewizyjnych w Warszawie i Gdańsku: 55 mln zł

Inwestycje w zakup sprzętu do produkcji w HD: 30 mln zł

Według danych Zarządu spółki ATM Grupa posiada ok. 12% udział w rynku niezależnej produkcji telewizyjnej, którego wartość szacuje się na 650 mln zł. ATM Grupa uzyskała w 2006 roku skonsolidowane przychody w wysokości 87,5 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 20% w stosunku do roku ubiegłego. O 74% zwiększył się także zysk netto (z 11,9 mln zł w 2005 roku do 20,8 mln w 2006). Marża operacyjna w 2006 roku osiągnęła poziom 26,5%, a marża netto 23,8%.

ATM Grupa jest liderem produkcji telewizyjnej wśród producentów niezależnych w Polsce, posiadającym wieloletnie doświadczenie na rynku. Atutami spółki są:

szeroka baza producencka – w oparciu o którą realizuje produkcje: rozwój spółki opiera się w największym stopniu o własne wyspecjalizowane zespoły producenckie

bogata infrastruktura techniczno-logistyczna do produkcji telewizyjnej

lider konsolidacji – ATM Grupa realizuje strategię umacniania polskiego rynku producentów telewizyjnych. W związku z coraz wyższymi oczekiwaniami rynkowymi, zarówno pod kątem technologicznym, jak i merytorycznym spółka przeprowadza proces konsolidacji krajowego rynku produkcji telewizyjnej. W ostatnim czasie ATM Grupa kupiła 100% udziałów Profilmu – jednej z najdłużej działających na rynku, niezależnych firm zajmujących się produkcją filmową i telewizyjną w Polsce. Dzięki konsolidacji wrocławska firma producencka pozyska dużą grupę utalentowanych twórców: reżyserów, scenarzystów posiadających duże doświadczenie w realizacji programów dziecięcych oraz filmów dokumentalnych. Ponadto ATM Grupa zawarła umowę nabycia udziałów Studia A – specjalizującego się w produkcji seriali telewizyjnych. Studio A szczególne sukcesy osiąga w produkcji gatunków komediowych. Serial „Ranczo” produkowany dla TVP bije obecnie rekordy popularności, a zrealizowana dla Telewizji Polsat 13-odcinkowa seria nowego sitcomu „Halo Hans!” ma szansę na podobny sukces. Firma ma w swoim dorobku również wiele innych, udanych produkcji, takich jak :„Camera Cafe”, „Kasia i Tomek”, realizowanych dla Telewizji TVN, czy „Miodowe lata” i „Dziupla Cezara” emitowane w Telewizji Polsat. Studio A jest również producentem filmów fabularnych, spektakli telewizyjnych, programów rozrywkowych, talk-show oraz teleturniejów.

działalność zagraniczna – na targach MIPTV 2007 w Cannes ATM Grupa sprzedała swój produkt „Gra w ciemno” (Clueless) hiszpańskiej telewizji TVE (Televisión Espanola).

innowacyjność – ATM Grupa upatruje swoją szansę także w rozwoju innowacyjnych form komunikacji z widzem, dlatego wchodzi w główny etap rozszerzania kanałów dystrybucji programów przede wszystkim przez prasę, telewizję internetową oraz telefonię komórkową. Od stycznia 2007 dla portalu Wirtualna Polska.pl tworzy programy do telewizji internetowej. Jest to jedna z pierwszych firm producenckich, która stworzyła tego typu treści wyłącznie na potrzeby Internetu. ATM Grupa podpisała ostatnio umowę przedwstępną o utworzeniu spółki z Agorą. Kapitał zakładowy spółki wyniesie 4 mln zł, a każda z firm obejmie w nim 50% udziałów. Spółka zostanie utworzona niezwłocznie po wydaniu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów decyzji zezwalającej na jej utworzenie. Działalność spółki będzie w początkowej fazie koncentrować się na produkcji i dystrybucji formatów wideo w postaci cyfrowej udostępnianych przez internet.

nagrody i wyróżnienia – w konkursie Telekamery 2007 nominacje do nagród uzyskały aż cztery produkcje realizowane przez Grupę ATM: „Świat według Kiepskich”, „Pitbull”, „Fala Zbrodni” oraz „Pierwsza Miłość”. Na festiwalu filmowym „Wakacyjne kadry” w Cieszynie 2007, w kategorii najlepszy serial sensacyjny zwyciężył „Pitbull”, a w kategorii najlepsza aktorka w serialu sensacyjnym pierwsze miejsce zajęła Agnieszka Dygant (za rolę Czarnej w serialu „Fala Zbrodni”).

Oferującym akcje spółki ATM Grupa SA jest Mercurius Dom Maklerski.

Harmonogram oferty publicznej ATM Grupa SA:

5.06.2007 – Dzień ustalenia prawa poboru

do 26.07.2007 – Podanie do publicznej wiadomości ostatecznej ceny emisyjnej

01-03.08.2007 – Przyjmowanie zapisów w ramach wykonania prawa poboru

14.08.2007 – Przydział akcji w wykonaniu prawa poboru

14.08.2007 – Zamknięcie subskrypcji akcji serii D w przypadku subskrybowania w ramach prawa poboru wszystkich akcji serii D