Australijski Zip sfinalizował przejęcie fintechu Twisto

Australijski fintech Zip, globalny lider usług BNPL (kup teraz, zapłać później), sfinalizował przejęcie Twisto, tym samym otwierając sobie furtkę na 27 rynków europejskich.

Zip został założony w 2013 roku w Australii. Obecnie działa również w Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W ostatnich tygodniach firma sfinalizowała przejęcie startupu Spotii z siedzibą w ZEA, dzięki któremu ze swoją ofertą wchodzi na rynki Bliskiego Wschodu.

Jako jeden ze światowych liderów w dziedzinie BNPL, Zip współpracuje z ponad 50 tys. sprzedawców, a z jego usług korzysta ponad 7,3 mln klientów. Za pośrednictwem Zip dokonali oni ponad 41 mln transakcji o wartości prawie 5,8 mld dol. australijskich (AUD), czyli 4,3 mld USD. Wartość firmy wyceniana jest na ok. 3,64 mld AUD (2,7 mld USD).

Twisto powstało w 2013 roku i wdarło się na czeski rynek, oferując odroczone płatności w e-sklepach. Od tego czasu rozrosło się o kolejne produkty, klientów i merchantów. W 2016 roku Twisto rozpoczęło wydawanie kart płatniczych do zakupów w sklepach stacjonarnych, a w 2018 roku rozszerzyło działalność za granicę – wchodząc na rynek polski. W 2019 roku fintech jako jeden z pierwszych udostępnił możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych korzystając z Apple Pay i Google Pay. Twisto to prosta metoda płatności w e-handlu, która dostępna jest w ponad 22 tys. sklepów internetowych.

Obecnie konto Twisto ma już ponad 200 tys. klientów. W ramach konta mogą oni korzystać z wielu funkcjonalności, m.in. z wirtualnej karty płatniczej, płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay, a także dzielić wspólne wydatki ze znajomymi za pomocą Twisto Split. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma wprowadziła również usługę „Podziel na 3”, która umożliwia podzielenie płatności na trzy raty za 0 zł, a także – jako pierwsza w Polsce – jednorazową, wirtualną kartę ratalną.

W maju tego roku – po wcześniejszej mniejszej inwestycji w Twisto – Zip ogłosił zamiar przejęcia pozostałych udziałów czeskiej spółki, wyceniając Twisto na blisko 100 mln euro. Pojawienie się nowego właściciela nic nie zmienia dla klientów i partnerów Twisto – usługi będą działać tak, jak do tej pory.

Źródło: Twisto