W porównaniu do innych tytułów z tej branży „Auto Technika Motoryzacyjna” ma zawierać więcej rzeczowych informacji i wyników badań. Redakcja nie chce jednak zawężać zasięgu pisma jedynie do wąskiej grupy specjalistów związanych zawodowo z motoryzacją.
Tematem głównym pierwszego numeru są samochody hybrydowe o dwóch napędach: elektrycznym i spalinowym. Oprócz tego na łamach powracającego na rynek prasowy miesięcznika zostały przedstawione m.in.: nowy Mercedes S – Klasa (prezentacja, wrażenia z jazdy, technika), samochody typu kabriolet (ich konstrukcja, bezpieczeństwo i badania zderzeniowe) oraz silniki wysokoprężne (najnowsze rozwiązania, teoria, opis silnika powstającego w polskiej fabryce Toyoty). Zaskakujące są wyniki porównania dwóch nowych sedanów Volkswagena – Passata i Jetty oraz dwóch modeli niedrogich samochodów użytkowych – polskiego Lublina i rosyjskiej Gazeli. Wielbicieli czterech kółek zainteresują opisy wyczynowego auta kierowcy wyścigowego Roberta Kubicy, a także wizytówka prototypowego polskiego samochodu opancerzonego Jenot.
W pierwszym numerze znajdują się też artykuły poruszające tematy z zakresu finansów i marketingu. Specjaliści szerzej omówią teorię sprzedaży samochodów i wpływ lawinowego importu aut używanych na tę kwestię, oraz nowe rozwiązania leasingowe. Nie zabraknie także komentarzy związanych z kończeniem się zasobów paliw kopalnych, oraz analizy perspektyw zasilania aut gazem ziemnym, którego starczy nam na dłużej niż ropy naftowej.
Na stronach „Auto Techniki Motoryzacyjnej” jeden z najbardziej doświadczonych szkoleniowców, Zbigniew Szwagierczak, rozpoczyna kurs dla zaawansowanych kierowców. Zwiększy on umiejętności czytelników i bezpieczeństwo ich oraz pasażerów podczas jazdy. Redakcja zamieszcza też porady techniczne dotyczące działania układu klimatyzacji i jego optymalnego użytkowania zimą. W każdej edycji pisma czytelnicy będą mogli się zapoznać z najciekawszymi momentami z historii motoryzacji. W najnowszym numerze omówiono historię zapłonu iskrowego oraz przypomniano biografię Roberta Boscha.
Miesięcznik jest wznowieniem „Techniki Motoryzacyjnej” – najstarszego polskiego pisma motoryzacyjnego wydawanego w latach 1951-2001.
Pierwszy numer „Auto Techniki Motoryzacyjnej” ukaże się 22 listopada 2005 r.
Cena numeru – 7, 90 zł
Objętość – 84 strony
Nakład – 40 tys. egzemplarzy
Zespół:
Redaktor naczelny – mgr inż. Jerzy Dyszy, publicysta motoryzacyjny, od końca lat 80. członek zespołu tygodnika „Motor”
Zastępca red. nacz. – mgr inż. Bartosz Zienkiewicz, przez ostatnie 3 lata dziennikarz tygodnika „Motor”
Współpracownicy: grupa ekspertów z różnych dziedzin motoryzacji (technicy, specjaliści od marketingu, finansów itp.), a także najbardziej doświadczeni dziennikarze motoryzacyjni.