„Pierwsze półrocze było przełomowe dla działających w Polsce banków samochodowych. Po słabych latach, kiedy Polacy woleli kupować za gotówkę tanie, używane auta z zagranicy, rośnie zainteresowanie nowymi pojazdami. Dzięki temu siedem autobanków podpisuje coraz więcej umów, szybko zwiększając wartość kredytów. W sześć miesięcy podpisały ponad 30 tys. umów (o 17 proc. więcej niż przed rokiem, bez uwzględnienia RCI Bank Polska, który dopiero od czerwca 2006 r. działa samodzielnie), o wartości 1,07 mld zł (+30 proc).” – czytamy w „Pulsie Biznesu”.
„Pierwsze miejsce w tej grupie nadal należy do Volkswagen Bank Polska, który podpisał 18 proc. więcej umów na kwotę 16 proc. większą niż przed rokiem, jednak rywale się nie poddają i są coraz bardziej dynamiczni. Jeszcze w końcu lider mógł się pochwalić ponaddwukrotnie większą akcją kredytową od wicelidera, teraz różnica jest dużo mniejsza: 56 proc. Na drugą pozycję po ponad trzech latach powrócił Fiat Bank Polska, spychając niżej Toyota Bank Polska, który zdetronizował go w 2004 r.” – czytamy dalej.
Więcej informacji w „Pulsie Biznesu”.