Awaria w Idea Banku – gdzie leży przyczyna?

Poniedziałek rano, przedsiębiorcy posiadający konto w Idea Banku logują się do swoich kont internetowych. Spotyka ich jednak niemiła niespodzianka – system nie działa.

Zdaniem czytelników, którzy dzwonili do naszej redakcji, system bankowości Idea Banku nie działał już w weekend. Od rana w poniedziałek zniecierpliwieni przedsiębiorcy zaczęli dzwonić na infolinie, gdzie niestety nie otrzymali informacji, kiedy system zacznie ponownie działać.

Klienci nie kryli swojego oburzenia na stronie banku na Facebook`u: -Firmy muszą realizować zobowiązania piątkowo-sobotnie, termin przelewów do ZUS a system nie działa. Infolinia nie ma pojęcia kiedy zacznie działać – nie ma informacji! Skandal! Zmieniajcie bank, nie zakładajcie tu kont – pisze jeden z rozgorączkowanych klientów.

I dodaje: – Mam nadzieję, że kiedyś w analogicznej sytuacji, bank nie będzie informować o aktualizacji systemu. Natomiast pani z infolinii, zamiast bezradności z powodu braku informacji wewnątrz bankowej, wykaże inicjatywę i zaproponuje inne formy realizacji przelewów. Tego wymaga się od profesjonalistów.

Przedsiębiorcy nie chcieli uwierzyć w informacje banku, że w poniedziałek rano trwają pracę aktualizacyjne, ponieważ nikt ich wcześniej o tym nie informował. Mieli rację, ponieważ przed godziną 13.00 Idea Bank na Facebooku obwieścił:

„W związku z awarią naszego systemu transakcyjnego, chcieliśmy bardzo przeprosić za niedogodności. Nasi specjaliści rozwiązali już problem. Zapraszamy Państwa do skorzystania z funkcjonalności naszego systemu. W razie niedogodności prosimy o dokonywanie przelewów i zleceń przez naszą infolinię”.

Przedsiębiorcy poczuli się oszukani, ponieważ wcześniej bank twierdził, że przeprowadza aktualizacje systemu, a nie walczy z awarią.

Komentuje Edyta Wilczek, Idea Bank

System transakcyjny Idea Banku jest sprawny i klienci mogą bez problemu z niego korzystać. Problemy z zalogowaniem mogły pojawić się dziś w godzinach 9-11 w związku ze zwielokrotnią liczbę wejść na stronę wynikającą ze zmiany oferty depozytowej. Zareagowaliśmy natychmiast zwiększając przepustowość łączy, wymagało to jednak zablokowania dostępu do banku przez moment. Klienci, którzy chcieli w tym czasie dokonać przelewu, czy innej operacji mogli to zrobić bez dodatkowych opłat przez infolinię banku. Informowaliśmy o tym na stronie, na facebooku i podczas rozmów z klientami. W tym czasie bez zastrzeżeń pracowały także placówki Idea Bank.

Niezależnie od tej sytuacji w weekend trwały prace techniczne związane z wymianą wewnętrznego systemu na nowszą wersję. To standardowe prace, jakie każdy bank wykonuje od czasu do czasu. O związanych z tym utrudnianiach klienci byli informowani specjalnym komunikatem pojawiającym się przy logowaniu. Dzisiejsze zwiększone natężenie ruchu i prace konserwatorskie po prostu zbiegły się w czasie. Za wszystkie niedogodności bardzo przepraszamy

Wypowiedź z dnia 12.12.2011 r.

Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl

Źródło: Bankier.pl