„Najwięcej na reklamę ubezpieczeń komunikacyjnych wydała w ubiegłym roku Axa Ubezpieczenia. W sumie przeznaczyła na ten cel 56 mln złotych. Drugie miejsce zajął Link4, trzecie Liberty Mutual. W sumie wydatki wyniosły 172,1 mln złotych, czyli aż 2,8 razy więcej niż rok wcześniej (ceny brutto, nie uwzględniają rabatów i reklamy w Internecie oraz niestandardowych form reklamy) – wynika z podsumowania firmy Expert Monitor.”, czytamy.
„– Głównymi sprawcami wzrostu wydatków na reklamę w tej branży były firmy oferujące ubezpieczenia w systemie direct – mówi „Rz” Paweł Piasecki z Domu Mediowego Starcom. Pierwszy raz w historii trzech największych reklamodawców branży to właśnie ubezpieczyciele oferujący polisy przez telefon i Internet. Firmy te mają ogromne apetyty. W ciągu pięciu lat chcą sprzedawać łącznie nawet 15 procent polis komunikacyjnych w Polsce, kilkakrotnie więcej niż obecnie. Dla porównania w 2006 roku ze sprzedaży bezpośredniej firmy ubezpieczeniowe zebrały 185 mln złotych składek (dane za 2007 rok nie są jeszcze dostępne).”, podaje dziennik.
Polacy kupują najwięcej polis przez agentów. W ciągu ostatniego roku pojawiło się jednak kilka firm, które rozpoczęły sprzedaż w systemie direct – przez telefon i Internet. Ofertę taką wprowadziły Axa, Allianz, BRE, Liberty i CU. Specjaliści przewidują, że nowych konkurentów będzie wkrótce dużo więcej. Na połowę roku sprzedaż direct zapowiedziało już PZU.
Więcej szczegółów w „Rzeczpospolitej”.