Bank BGŻ udostępnił swoim klientom bankowość mobilną eBGZ Lite. Zdaniem banku, bankowość mobilna ma być dostępna dla wszystkich klientów, niezależnie od systemu operacyjnego zainstalowanego w telefonie.
Na rynku ścierają się opinie przedstawicieli dwóch trendów. Jedni przekonują, że przyszłość rynku należy do aplikacji mobilnych, drudzy są przekonani, że wcześniej czy później wrócą serwisy lite. Za aplikacjami przemawia najczęściej możliwość podpięcia dodatkowych usług i nieco milszy dla oka interfejs. Aplikacje są jednak dostępne przeważnie tylko na 2-3 główne systemy operacyjne i wymagają stałych aktualizacji. Zwolennicy wersji lite przekonują, że przyszłość bankowości mobilnej będzie należeć do serwisów w wersji lite. Są one nie tylko znacznie tańsze dla banku pod względem obsługi, ale przede wszystkim dostępne dla wszystkich klientów. Na to drugie rozwiązanie postawił także Bank BGŻ.
– Wdrażając tę funkcjonalność braliśmy pod uwagę preferencję klientów – powiedział nam Michał Ślusarek, dyr. Zarządzający ds. Produktów Detalicznych i Komunikacji. – Jest spora grupa, która niechętnie ściąga aplikacje, dokonuje rejestracji itd. Prawie wszystkie banki oferują klientom wersję lite i jak się okazuje, klienci wybierają ją często nawet gdy oferowane są aplikacje mobilne. Wersja lite ma dodatkową korzyść: jest dostępna na wszystkich urządzeniach. Na razie bankowość mobilna jest inwestycją w przyszłość, więc z biznesowego punktu widzenia banku, nasze podejście jest też korzystniejsze pod względem kosztowym – dodał.
Jest to wersja lite, więc klient banku BGŻ loguje się za pomocą hasła i loginu używanego w bankowości internetowej. Bankowości mobilnej nie trzeba odrębnie aktywować. Serwis dostępny jest pod adresem: m.ebgz.pl. Użytkownik wybierając dotychczasowy adres www.ebgz.pl na urządzeniu mobilnym (tablet, smartphone) zostanie automatycznie przekierowany na stronę m.ebgz.pl. Aplikacja jest już dostępna dla wszystkich klientów indywidualnych banku.
Bankowość mobilna BGŻ pozwala klientom na:
- przeglądanie na bieżąco stanu swoich środków oraz historii operacji na rachunkach,
- wykonywanie przelewów (w tym zdefiniowanych wcześniej w eBGŻ),
- doładowanie telefonów komórkowych oraz liczników energetycznych pre-paid,
- zarządzanie lokatami,
- wyświetlanie szczegółowych informacji o kredytach,
- przeglądanie transakcji oraz zastrzeganie kart płatniczych,
- sprawdzanie kursów walut (EUR, USD, GBP, CHF),
- szybkie kontaktowanie się z bankiem bezpośrednio z aplikacji.
Bank zapowiada, że system będzie rozbudowywany o nowe funkcje. – Serwis będzie zatem systematycznie dopasowywany do potrzeb korzystających z niego użytkowników, a funkcjonalności będą aktualizowane. Jesteśmy świadomi konkurencji na rynku bankowości mobilnej i internetowej oraz jej dynamicznego rozwoju. Dlatego wiemy, że cały czas trzeba unowocześniać i udoskonalać nasze serwisy, w tym m.ebgz.pl, by sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów – powiedział nam Michał Ślusarek.
BGŻ to jeden z ostatnich banków, które do tej pory nie umożliwiały klientom dostępu do serwisu transakcyjnego z poziomu telefonu komórkowego. Z banku przez komórkę nie mogą wciąż korzystać klienci Credit Agricole, BOŚ Banku, Pocztowego, Deutsche Banku, BGŻOptimy, Toyota Banku czy Volkswagen Bank direct.
Z danych PRNews.pl wynika, że na koniec ubiegłego roku z bankowości mobilnej korzystało blisko 2,5 mln klientów banków.
Więcej szczegółów na temat bankowości eBGZ Lite w rozmowie z Michałem Ślusarkiem, dyr. Zarządzającym ds. Produktów Detalicznych i Komunikacji w Banku BGŻ.
Ciekawi jesteśmy Waszej opinii: czy lepiej korzysta Wam się z aplikacji, czy może wolicie serwisy lite?
Wojciech Boczoń