Bank BNP Paribas zaprasza dzieci do wspólnej nauki z youtuberem Jankiem Dąbrowskim w ramach „Misji Kieszonkowe”

fot. Shutterstock

Bank BNP Paribas rozpoczął nowy etap kampanii promującej program edukacji finansowej „Misja Kieszonkowe”. W celu zachęcenia dzieci w wieku od 7 do 15 lat do udziału w programie oraz towarzyszącym mu szkolnym konkursie, bank zaprosił do współpracy młodzieżowego youtubera Janka Dąbrowskiego. Osobiście odwiedzi on cztery zwycięskie klasy w ich szkołach, nadając tym samym wyjątkowy charakter edukacyjnym zajęciom. Organizatorzy na zgłoszenia do konkursu czekają do końca maja.

„Misja Kieszonkowe”, organizowana przez Bank BNP Paribas, to inicjatywa edukacyjna, która skupia się na rozwijaniu umiejętności finansowych u najmłodszych. Program ten daje dzieciom możliwość nauki tego, jak mądrze zarządzać swoimi środkami i korzystać z różnych produktów bankowych. Dotychczas udział w nim wzięło ponad 62 tysiące uczennic i uczniów. Aktualna, trzecia edycja, wpisuje się w kontekst Światowego Tygodnia Pieniądza, kładąc nacisk na budowanie świadomości finansowej już od najmłodszych lat. Nieodłącznym elementem działań edukacyjnych jest także konkurs skierowany do szkół. Prace konkursowe można zgłaszać do 31 maja 2024 roku poprzez Strefę Nauczyciela na stronie www.misjakieszonkowe.pl. Do wygrania są wycieczki edukacyjne dla całych klas do warszawskiego minicity. Ponadto lekcje edukacyjne dla czterech zwycięskich klas poprowadzi młodzieżowy youtuber – Janek Dąbrowski.

– Bank BNP Paribas to Bank Dobrych Decyzji. Wierzymy, że edukacja finansowa to klucz do podejmowania właśnie takich wyborów. Zależy nam, aby nasze działania nie tylko wpływały na rozwój umiejętności dzieci, ale także inspirowały je do odkrywania świata finansów w sposób kreatywny i angażujący. Dlatego też postanowiliśmy podjąć współpracę z Jankiem Dąbrowskim, który pomoże nam zaprezentować „Misję Kieszonkowe” w sposób przystępny i atrakcyjny dla najmłodszych. Jesteśmy przekonani, że jego udział nie tylko zachęci dzieci do udziału w programie i konkursie, ale również pomoże nam przekonać szerokie grono odbiorców, że edukacja finansowa nie tylko jest potrzebna, ale może być ekscytująca i dostępna dla każdego – mówi Małgorzata Witkowska z Banku BNP Paribas.

Janek Dąbrowski, która wspiera tegoroczną edycję „Misji Kieszonkowe”, działa w internecie od 2013 roku i od tego czasu był m.in prezenterem telewizyjnym w The Voice Kids, dziennikarzem radiowym w Polskim Radiu, reprezentantem Polski na forum ONZ w ramach #IGF2021, autorem książki młodzieżowej “Takie Tam” oraz aktorem głosowym w produkcjach Disney oraz studia Illumination. Jego kanały w social mediach cieszą się bardzo dużą popularnością wśród dzieci i młodzieży.

W ramach programu „Misja Kieszkowe” nauczyciele otrzymują darmowe materiały edukacyjne, w tym scenariusze lekcji dla cyklu zajęć z zakresu finansów osobistych. Scenariusze powstały w kilku wersjach – dopasowanych do wieku dzieci biorących w nich udział. Wszystkie pomagają jednak w kompleksowym przekazaniu wiedzy na temat finansów, zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym. Projekt nie pomija też aspektów psychologicznych związanych z edukacją finansową – dzieci uczą się między innymi tego, jak nie oceniać innych przez pryzmat statusu materialnego oraz, że pieniądze mogą być środkiem nie tylko do realizacji zachcianek, ale i do własnego rozwoju.

Źródło: BNP Paribas