Bank dzwoni z prośbą o update appa

Jedną z najlepszych bankowych aplikacji mobilnych dla urządzeń z IOS jest bez wątpienia ta z Banku Millennium. Nie dość, że zawiera wszystkie potrzebne funkcjonalności i wzorcowe usability, to jeszcze jest regularnie aktualizowana.

Najnowsza aktualizacja Banku Millennium nie dodała, świetnej już zresztą aplikacji, nowych funkcjonalności. Była to zwykła optymalizacja kodu, aby ulepszyć stabilność i wydajność. Być może dlatego tak bardzo ociągałem się z jej zainstalowaniem.

Wydana w kwietniu poprawka dla aplikacji na iPhonea i iPada cały czas czekała na kliknięcie „update” i prawdopodobnie czekałaby nadal, gdyby nie telefon z banku. Konsultanci Millennium obdzwaniali klientów, aby zasugerować zaktualizowanie aplikacji do najnowszej wersji.

Wybór pozostaje oczywiście po stronie klienta, ale, jak się okazało w rozmowie telefonicznej, brak aktualizacji do nowszej wersji wymusi po 1 czerwca konieczność ponownej autoryzacji aplikacji na każdym urządzeniu.

Autoryzacja jest konieczna, aby korzystać z aplikacji na swoich urządzeniach. Po dokonaniu autoryzacji odbywa się to bez konieczności każdorazowego logowania się do banku za pomocą loginu, hasła i numerów weryfikacyjnych z dowodu osobistego lub pesel.

Użytkownik aplikacji mobilnej Millennium w trakcie autoryzacji definiuje samodzielnie 4-cyfrowy kod PIN, za pomocą którego może później logować się z poziomu aplikacji do rachunku. To fantastyczne rozwiązanie i żałuję, że inne banki w swoich aplikacjach mobilnych nie naśladują Millennium, wymagając cały czas pełnego logowania, zupełnie jak przez stronę www.

Rozwiązanie które przyjął Millennium, pozwala dostać się do rachunku w dosłownie kilka sekund. Operacje zatwierdza się za pomocą innego, 6-cyfrowego kodu PIN, który użytkownik również definiuje samodzielnie. Całość sprawia, że wykonanie przelewu albo innej podobnej operacji w aplikacji mobilnej Millennium to czysta przyjemność, która zajmuje kilkanaście sekund.

Bank pokazał też profesjonalizm, jeżeli chodzi o obsługę aplikacji. Telefon od banku, w którym żywy człowiek informuje, że potrzebna jest aktualizacja, pokazuje, że bankowość mobilna w Millennium traktowana jest bardzo serio. Takiego podejścia użytkownicy smartfonów i tabletów oczekują od wszystkich banków, ponieważ urządzenia mobilne są już w tej chwili równoprawnym kanałem dostępu do bankowości.

Niestety, większość konkurencyjnych banków w ogóle nie posiada swoich aplikacji mobilnych, a pozostałe, poza kilkoma chlubnymi wyjątkami, są zwykłą kalką internetowego systemu transakcyjnego. W przypadku Millennium pierwsza aplikacja oryginalnie została stworzona na potrzeby macierzystego portugalskiego banku ponad 3 lata temu. Obecna wersja, dostępna również dla polskich klientów, jest trzecią generacją i nadal powinna stanowić wzór dla rodzimych rozwiązań.