Bank of America dba o bezpieczeństwo danych swoich klientów

Najwyżej oceniony został Bank of America, na drugim miejscu – JP Morgan Chase i na trzecim – Washington Mutual. W kategorii przeciwdziałania przestępstwom związanym z kradzieżą danych osobowych zwyciężył Marshall & Ilsley Bank, JP Morgan Chase otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii wykrywanie przestępstw, Washington Mutual natomiast został najlepiej oceniony jeśli chodzi o działania podejmowane po dokonaniu przestępstwa. W raporcie podkreślono również działania Citigroup mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych personalnych klientów, a dokładniej jasno zapisane zasady stosowane przy korespondencji elektronicznej pozwalające klientom na obronę przed phishingiem. Z raportu Javelin Strategy & Research wynika, że obecnie instytucje finansowe przywiązują dużo większą wagę do kwestii bezpieczeństwa niż jeszcze kilka lat temu. Ich działania skoncentrowane są w głównej mierze na rozwiązywaniu problemów po dokonaniu przestępstwa, dużo większą uwagę powinny zaś poświęcić działaniom prewencyjnym polegającym m.in. na zaangażowaniu samych klientów w walkę z przestępstwami komputerowymi.