Bank Pekao udostępnił aplikację na tablety z managerem finansów

Nowa aplikacja obok podstawowych funkcji transakcyjnych zawiera narzędzie PFM do zarządzania domowym budżetem. Użytkownik może kategoryzować wydatki i przeglądać je na wykresach. Bank wdrożył też szybką wyszukiwarkę i uprościł proces wykonywania przelewów.

W bankowości mobilnej obowiązują obecnie dwa główne trendy: jedne banki stawiają na responsywne serwisy transakcyjne (RWD), inne na aplikacje natywne. Tę drugą drogę wybrał między innymi Bank Pekao, który przygotował nowy program „Pekao24 na tablety”. Aplikacja obok podstawowych funkcji transakcyjnych zawiera też moduł PFM (Personal Financial Management), czyli narzędzie do zarządzania domowym budżetem.

Po zalogowaniu do aplikacji klient widzi podstawowe informacje o operacjach na rachunku: ile wydał w tym miesiącu, tygodniu i dniu. Program został wyposażony w wyszukiwarkę, która pozwala filtrować operacje z dowolnego okresu czasu czy za pomocą słów kluczowych. Użytkownik może też  wykonywać przelewy, zakładać lokaty, czy sprawdzać saldo posiadanych produktów. Wysokość wykorzystanych limitów kredytowych, kart czy spodziewany zysk z lokat zostały przedstawione graficznie.  Tabletowa wersja ma nowy formularz przelewu, w którym do minimum ograniczono zakres niezbędnych pól. To opcje podstawowe, a zarazem niezbędne do codziennego „bankowania”.

 

Drugą funkcją aplikacji jest manager finansowy. Narzędzie automatycznie grupuje wydatki klienta i pokazuje je w jednej z sześciu kategorii: dom, transport, zdrowie, rozrywka i wypoczynek , rachunki, edukacja, dzieci. Jeśli wydatek zostanie źle rozpoznany przez system, klient może go sobie przesunąć do innej kategorii. Kategoryzowanie odbywa się na podstawie kodów MCC przypisanych do konkretnych branż. System widzi więc, że płacimy na przykład na stacji paliw i automatycznie przypisuje to do kategorii „transport”. Ale jeśli był to wydatek związany z konsumpcją, możemy go przesunąć do innej kategorii.  

 

 

W aplikacji „Pekao24 na tablety” każda z kategorii oznaczona jest odrębnym kolorem oraz ikoną która graficznie przedstawia daną kategorię (przy pomocy domu, książki, czy uśmiechniętej buzi). Im większe wydatki w danej kategorii, tym większe koło przy pomocy, którego są zobrazowane. Każda z kategorii składa się jeszcze z podkategorii, które można przeglądać. Pewnym mankamentem jest natomiast brak możliwości dodawania własnych kategorii. Jednak te zaproponowane przez bank powinny spełniać potrzeby przeciętnego użytkownika aplikacji.  

Warto jeszcze dodać, że nawigacja po aplikacji została dostosowana do charakterystycznych dla tabletów gestów. Klient może więc przechodzić między ekranami za pomocą przesuwania – „swipe”, tapnięcia, czy obsługiwać ekran gestem „przesuń i upuść”.  W pierwszej kolejności rozwiązanie zostanie udostępnione dla posiadaczy tabletów z systemem operacyjnym Android, a w najbliższych dniach pojawi się wersja na IOS.