Przedsiębiorco, otrzymałeś zaskakujące pismo z urzędu skarbowego, ZUS czy urzędu gminy? Nie denerwuj się, wyjaśnimy sprawę i pomożemy przygotować odpowiedź. Idea Bank uruchomił specjalne concierge dla prowadzących własny biznes.
Usługi concierge oferowane są w Polsce od kilku lat, ale zarezerwowane są dla najbogatszych klientów banków. – U nas z pomocy concierge może skorzystać każdy, kto prowadzi własną firmę, bez względu na to, jakim majątkiem dysponuje – informuje Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.
Niepotrzebny stres
Specjalne centrum będzie pomagać przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów urzędowych. – W działalności firmy pojawia się wiele niespodziewanych spraw administracyjnych. Sam jestem przedsiębiorcą i wiem, że pierwszą reakcją po przeczytaniu pisma z urzędu często jest zdenerwowanie – mówi Jarosław Augustyniak. W jakich sytuacjach przedsiębiorca uzyska fachową pomoc? Na przykład, gdy otrzyma zawiadomienie z ZUS o zaległości w składkach lub z urzędu skarbowego o nieprawidłowo wypełnionej deklaracji podatkowej. Na poradę mogą też liczyć osoby, które potrzebują określonego zaświadczenia i nie wiedzą gdzie się po nie zgłosić. – Przepisy ciągle się zmieniają. Prowadząc własną firmę można po prostu pewne sprawy przeoczyć – podkreśla prezes Idea Banku.
Darmowa usługa
Concierge banku, który specjalizuje się w obsłudze małych firm i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jest pierwszym kontaktem w podobnych sytuacjach. Dzwoniąc do banku, przedsiębiorca może szybko wyjaśnić sprawę. Uzyska pomoc w rozwiązaniu problemu i przygotowaniu odpowiedzi na pismo urzędowe. Do concierge nie będzie jednak można zadzwonić w dowolniej sprawie. W ramach tej usługi bank nie pomoże przedsiębiorcy np. w znalezieniu kontrahenta czy wynajmie biura do prowadzenia działalności.
Usługa jest bezpłatna. Mogą z niej korzystać klienci banku, posiadający np. darmowe konto, lokatę czy kredyt firmowy. Do concierge mogą też zadzwonić przedsiębiorcy współpracującej z bankiem firmy księgowo-podatkowej Tax Care.
Ekspert pod telefonem
Jak concierge funkcjonuje w praktyce? – Dzwoniąc pod numer naszej infolinii, przedsiębiorca połączy się z asystentem concierge. Jest to osoba posiadająca wiedzę z zakresu prawa, podatków i księgowości – wyjaśnia Anna Koman, dyrektor centrum obsługi klienta w Idea Banku. Centrum ma też dedykowaną księgową i prawnika. W trudniejszych przypadkach może pojawić się konieczność osobistego kontaktu przedsiębiorcy z doradcą, dostarczenia dokumentów, czy wreszcie przekazania pracownikowi banku pełnomocnictwa do załatwienia sprawy w urzędzie.
Concierge dedykowane sprawom administracyjnym to drugie nowatorskie rozwiązanie dla przedsiębiorców, jakie wprowadza Idea Bank. 1 czerwca bank uruchomił „jedno okienko” – usługę umożliwiającą załatwienie w jednym miejscu nawet czterech spraw związanych z uruchomieniem własnego biznesu: rejestracji firmy, otwarcia darmowego konta firmowego, zaciągnięcia kredytu na start czy wreszcie wyboru obsługi księgowo-podatkowej.
Źródło: Idea Bank