„Bank Zachodni WBK aż przez dwa lata pracował nad zmianą wyglądu swoich placówek. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy spółka testowała dwa różne rozwiązania. Aranżacja, która wygrała, została już wykorzystana przez bank w reklamie pożyczki gotówkowej z udziałem angielskiego aktora Johna Cleese. Placówka podzielona jest na kilka stref. W pierwszej znalazło się stanowisko bankowości internetowej, bankomat oraz miejsce na wpłatomat. Tam też ulokowano specjalny kącik dla dzieci. Druga część to miejsce obsługi klienta. Kilka stanowisk rozdzielonych kwiatami, przy których stoją eleganckie krzesła. Jeśli w placówce byłaby kolejka, klienci mogą usiąść na specjalnie zaprojektowanych kanapach, napić się wody czy kawy. W czasie oczekiwania mogą obejrzeć na jednym z dwóch monitorów bieżące kursy walut, informacje o nowych produktach w banku czy o społecznej działalności Banku Zachodniego WBK.”, opisuje dziennik.
Gazeta pisze, że monitory plazmowe pojawią się też w placówkach Dominet Banku. „Będą one pełnić podobną funkcję jak w BZ WBK. W aranżacji oddziałów Dominet postawił na dwa kolory: bordowy i waniliowy. – Chcemy także działać na inne zmysły. W miejscu, w którym klienci będą mogli przejrzeć nasze ulotki lub poczekać na doradcę, będzie słychać spokojną muzykę – tłumaczy Jacek Oblękowski, prezes Dominet Banku.”, czytamy.
„Bankowcy przyznają, że wydają pieniądze nie tylko na zwiększenie sieci sprzedaży, ale także na ich nowoczesny wygląd, żeby przede wszystkim poprawić wizerunek spółki oraz zwiększyć sprzedaż produktów […]. Bankierzy podkreślają także, że ich klienci w nowym otoczeniu muszą się czuć bardzo dobrze, że nowy wygląd oddziałów ma ich zachęcać do wejścia.”, czytamy dalej.
Jeszcze klika lat temu spodziewano się, że bankowość internetowa przyczyni się do spadku zainteresowania obsługą rachunków w oddziałach. Nic bardziej mylnego – klienci nadal przywiązują dużą uwagę do placówek bankowych. Dziś banki inwestują na potęgę w nowe oddziały, odświeżają ich wygląd, wprowadzają nowe marki i rozbudowują sieci placówek partnerskich. Z szacunków wynika, że w tym roku powstanie nawet 1,4 tys. nowych placówek bankowych. Walka toczy się także o zdobycie jak najlepszej lokalizacji.
Więcej szczegółów w „Rzeczpospolitej”.