Banki w Polsce nieprzygotowane na Ukraińców. Obsługa obcokrajowców kuleje

Bankowość w Polsce pozostawia wiele do życzenia w zakresie obsługi obcokrajowców. Tylko nieliczne instytucje inwestują w zmiany, które mają przysłużyć się coraz liczniejszej zamieszkującym w naszym kraju obywatelom Ukrainy – wynika z analizy Bankier.pl.

Bankier.pl przeanalizował witryny internetowe, systemy bankowości internetowej i infolinie pod kątem dostosowań do obsługi klientów nie posługujących się językiem polskim.

Z analizy wynika, że gro instytucji nadal nie oferuje nawet anglojęzycznej strony internetowej. W tej grupie są m.in. Getin Bank, Idea Bank (poza wybranymi komunikatami prasowymi), Nest Bank, Orange Finanse, Plus Bank i T-Mobile Usługi Bankowe. Najpełniejszy zakres informacji na swój temat, wraz ze szczegółowym opisem oferty, a także cennikami zamieszczają Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas i Citi Handlowy. Osoby zainteresowane produktami tych instytucji napotkają jednak na problem, chcąc zapoznać się z regulaminem choćby tak podstawowego produktu, jakim jest konto osobiste.

Rozbieżną politykę banki stosują także w zakresie udostępniania swoich systemów bankowości internetowej w innych niż polska wersjach językowych. Tylko po polsku e-bankowość udostępniają Credit Agricole, eurobank, Getin Bank, Idea Bank, mBank, Orange Finanse, Plus Bank, Bank Pocztowy i T-Mobile Usługi Bankowe.

Alternatywnynm rozwiązaniem dla klienta, który nie znajdzie interesujących go informacji na stronach internetowych banków jest kontakt z infolinią. Ale i tu nie obędzie się bez utrudnień. Tylko osiem z ponad dwudziestu analizowanych instytucji przewiduje po połączeniu z automatem na infolinii wybranie języka obcego.

Więcej na ten temat na Bankier.pl, w artykule „Bankowość dla obcokrajowców kuleje. Obsługa po ukraińsku tylko u nielicznych”.