Bank Millennium wprowadza dla swoich klientów firmowych, działających w branży e-commerce, bramkę płatniczą Millennium PAY. Umożliwia ona przyjmowanie w sklepach internetowych płatności w formie elektronicznej.
Według danych zawartych w raporcie PwC „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2018-2027”, globalny rynek e-commerce doświadcza stabilnego wzrostu. Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój, zmuszając konsumentów do korzystania z platform e-commerce. Oczekuje się, że trend ten będzie się utrzymywać w nadchodzących latach. Prognozowana wartość rynku e-commerce w Polsce do 2027 roku wyniesie 187 mld zł, a liczba e-konsumentów zwiększy się o 3,4 mln.
W związku z rosnącym potencjałem tego kanału sprzedaży, Bank Millennium, we współpracy z operatorem płatności – PayTel, umożliwia obsługę płatności online dla e-commerce przy wykorzystaniu nowej bramki płatniczej – Millennium PAY. Aby skorzystać z oferty bramki płatniczej należy mieć rachunek firmowy w Banku Millennium oraz prowadzić sklep internetowy. Rejestracja w usłudze jest bezpłatna, a klienci skorzystają także z preferencyjnej stawki prowizyjnej 0,7% przez pierwszy rok korzystania z Millennium PAY. Po tym okresie stawka wyniesie 0,95%, niezależnie od wysokości obrotów.
W początkowym okresie funkcjonowania, Millennium PAY oferuje najbardziej popularne metody płatności: szybkie przelewy, płatności kartami i BLIK. W przyszłości usługa ma być rozszerzona o możliwość rozłożenia płatności na raty czy odroczonego terminu płatności.
Przedsiębiorcy działający na rynku e-commerce mierzą się codziennie z wieloma wyzwaniami. Wielu z nich decyduje się na skorzystanie z oferty rachunku prowadzonego w Banku Millennium. Dlatego jako bank chcemy im pomagać, udostępniając rozwiązania wspierające wzrost sprzedaży online, a w przypadku części z nich rozpoczęcie działań sprzedażowych w tym kanale – mówi Tomasz Pol, kierujący Departamentem Marketingu Bankowości Detalicznej w Banku Millennium.
Millennium PAY odpowiada na potrzeby firm e-commerce, które poszukują prostych i bezpiecznych rozwiązań. Chodzi o zabezpieczenie danych klientów i przeciwdziałanie różnego rodzaju oszustwom w sieci. Millennium PAY oferuje również usługę PayWatch. Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji zapewnia ona większą ochronę e-sprzedawców.
Jako PayTel dbamy o to, by oferowane przez nas usługi w jak najlepszy sposób odpowiadały na potrzeby rynku. Współpraca z Bankiem Millennium przy tworzeniu platformy płatności online była nie lada wyzwaniem, którego z przyjemnością się podjęliśmy. Nasze rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo transakcji, szybkość oraz intuicyjność, czyli cechy najistotniejsze dla dzisiejszych
e-sprzedawców i e-konsumentów – mówi Adam Tencza, Członek Zarządu PayTel.
Dla przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w świecie e-commerce Bank przygotował specjalną ofertę we współpracy z Partnerem – operatorem platformy Sellingo. Klienci Banku Millennium po założeniu na platformie Sellingo sklepu internetoweg i testować go przez 6 miesięcy za darmo. Równocześnie będą mogli również skorzystać z usługi Millennium PAY.
Konsekwentnie budujemy cały ekosystem usług dla przedsiębiorców. Nasza bankowość elektroniczna oferuje narzędzia, które pozwalają na wygodne zarządzanie firmą od momentu jej założenia przez całą ścieżkę rozwoju. Zauważyliśmy, że wielu spośród przedsiębiorców rejestrujących nową działalność w naszej bankowości elektronicznej, deklaruje, że chcą się zajmować sprzedażą w Internecie. Korzystna oferta sklepu internetowego oraz płatności online pomoże im szybko i skutecznie urzeczywistnić swój biznesowy pomysł – mówi Paweł Idzikowski, kierujący Zespołem Bankowości Elektronicznej dla Przedsiębiorstw w Banku Millennium.
Usługa Millennium PAY powstała we współpracy z Grupą SIBS – organizacją o globalnym zasięgu, działającą w ponad 20 krajach na 3 kontynentach. Specjalizuje się w dostarczaniu niezawodnych oraz innowacyjnych rozwiązań płatniczych, jak również świadczeniu usług doradczych dla instytucji finansowych i podmiotów gospodarczych. SIBS jest jednym z największych procesorów płatniczych w Europie, obsługującym ponad 8 miliardów transakcji rocznie. W Polsce SIBS jest właścicielem PayTel, jednego z najbardziej dynamicznych operatorów terminali płatniczych na rynku.
Bank Millennium przywiązuje dużą uwagę do rozwoju usług dla klientów firmowych. W poprzednich latach wprowadził między innymi: możliwość otworzenia firmy wraz z kontem firmowym bezpośrednio ze strony internetowej banku lub aplikacji mobilnej; Millennium Księgowość; aplikację Millennium POS, która zamienia smartfon w terminal płatniczy; pełny wniosek online o kredyt gotówkowy z gwarancją de minimis; w profilach firmowych udostępnił też usługi dostępne wcześniej wyłącznie w profilach indywidualnych (np. BLIK C, bilety komunikacji miejskiej oraz opłaty za parkingi).
Źródło: Banku Millennium