Banki wykupują celebrytów

Miniony tydzień w bankach: Kolejne banki podpisały kontrakty reklamowe ze znanymi postaciami medialnymi. Twarzą Meritum Banku został Maciej Maleńczuk, a Kredyt Bank będzie reprezentowany przez duet Mann i Materna. Na rynku pojawiły się nowe konta osobiste, a oprocentowanie lokat w końcu zaczęło rosnąć.

Rośnie grono banków, które wykorzystują w reklamach wizerunek znanych postaci. Tylko w ostatnich miesiącach w spotach oglądaliśmy Antonio Banderasa (BZ WBK), Marka Kondrata, Jacka Braciaka (ING), Szymona Majewskiego (PKO BP), Justynę Kowalczyk (Polbank EFG), Piotra Fronczewskiego (Getin Bank) czy Marię Peszek i Smolika (Inteligo). W tym tygodniu panteon bankowych celebrytów powiększył się o kolejne trzy osoby.

Skąd Maleńczuk ma pieniądze?

Internetowy Meritum Bank podpisał umowę z Maciejem Maleńczukiem, muzykiem, wokalistą zespołu Psychodancing czy nieistniejących już Pudelsów. Polskim widzom znanym także z udziału w jury jednej z edycji programu Idol. – Maleńczuk to profesjonalista w swoim zawodzie, dobra marka muzyczna i na udziale takiej osoby w kampanii banku nam zależało – mówi Bartłomiej Babicz, dyrektor departamentu marketingu Meritum Banku. – Do przekazu reklamowego wnosi autentyzm, bo jest znany ze swojej bezkompromisowości. W naszej kampanii pan Maciej Maleńczuk jest sobą. Nie chcieliśmy „przebierać” artysty za kogoś kim nie jest – dodaje.

Maleńczuk przez pierwsze dwa tygodnie maja pojawiał się w reklamach radiowych, internetowych i bilboardach, ale nazwa banku nie była ujawniana. Reklamom towarzyszyło pytanie: „Skąd Maleńczuk ma pieniądze?” Dopiero w tym tygodniu bank zdradził odpowiedź na postawione wcześniej pytanie: „Z kont Maleńczuk ma pieniądze!”. W ten sposób Meritum rozpoczął nową kampanię reklamową rachunków osobistych.

Mann, Materna i finanse z zasadami

Z kolei Kredyt Bank postawił na znany duet Wojciech Mann i Krzysztof Materna. Obaj panowie są bardzo dobrze znani polskim widzom m.in. z programów „MdM”, „Za chwilę dalszy ciąg programu” czy „Bardzo ostry dyżur”. Bank zmienia swój wizerunek i ofertę produktową, a duet Mann i Materna mają mu pomóc w budowaniu świadomości marki. Nowe pozycjonowanie wsparte będzie także nowym hasłem: „Finanse z zasadami”

– Sięgnęliśmy po wyjątkową, charakterystyczną, dowcipną oraz inteligentną stylistykę komunikacji, którą panowie Mann i Materna przez lata współpracy wypracowali, i z którą są kojarzeni – mówi Tomasz Molenda, dyrektor Departamentu Marketingu Kredyt Banku. – I to właśnie ten specyficzny styl, czasami ocierający się o absurd, ale zawsze kryjący głęboką treść, będzie nowym stylem komunikacji reklamowej Kredyt Banku, który wyróżni nas spośród konkurencji – dodaje.

Banki wprowadzają nowe konta

Duet Mann i Materna będą reklamować nowy rachunek osobisty w Kredyt Banku. Od 23 maja Kredyt Bank zaproponuje klientom nowe konto osobiste z oprocentowaniem środków na 7 proc. (do kwoty 3 tys.), bezpłatnym prowadzeniem i darmową kartą, bezpłatnymi przelewami i wypłatami z bankomatów. Według banku będzie to „najwyżej oprocentowane konto osobiste w Polsce i najprawdopodobniej w Europie”.

Maciej Maleńczuk też reklamuje konto osobiste – Meritum Konto Zarabiające. Nie jest to w rzeczywistości nowy produkt, ale bank znacząco zmienił warunki starego konta. Teraz klienci mogą korzystać ze wszystkich bankomatów w Polsce bez prowizji, a ponadto płacąc kartą wydaną do rachunku na stacjach benzynowych, dostają zwrot 4 proc. kwoty wydanej na paliwo.

Trzy nowe rachunki pojawiły się w tym tygodniu także w PKO BP. Jedno to konto dla standardowych klientów indywidualnych, dwa to propozycje dla osób z grubszym portfelem. Konto bez Granic jest przeznaczone dla osób wykonujących dużą ilość operacji bankowych, niezależnie od wpływów. Za 15 zł miesięcznie klient nie płaci już za wszystkie podstawowe usługi. Konto Aurum to oferta dla osób z wpływami od 5 tys. zł miesięcznie lub aktywami od 150 tys. zł. Posiadacz konta znajduje się pod opieką osobistego doradcy i jest obsługiwany w zapewniających dyskrecję pomieszczeniach. Konto Platinium II to już propozycja dla krezusów. Pakiet usług dodatkowych oprócz osobistego doradcy, dedykowanej oferty kredytowej czy prestiżowej karty debetowej obejmuje również Concierge i zintegrowany rachunek maklerski.

Oprocentowanie depozytów powoli rośnie

Trzecia już w tym roku podwyżka stóp procentowych NBP, doprowadziła w końcu do podwyżek oprocentowania lokat bankowych. O depozyty klientów biją się jednak nadal stali gracze z depozytowej czołówki. FM Bank podwyższył stawki oprocentowania części oferowanych przez siebie depozytów terminowych. W nowej ofercie lokaty na 6 i 9 miesięcy są oprocentowane na 4,9 proc., a depozyty 12-miesięczne oprocentowane są na 5,35 proc. Do poziomu 5,35 proc. wzrosło również oprocentowanie lokaty 18-miesięcznej.

Z kolei Meritum Bank wprowadził do oferty lokatę sześciomiesięczną z oprocentowaniem 4,88 proc. (netto). Z oferty można skorzystać jednak tylko do 25 maja. Nową, 9-miesięczną lokatę z dzienną kapitalizacją odsetek proponuje klientom także Alior Bank. Jej oprocentowanie wynosi 4,86 proc., a oferta będzie aktualna do 12 czerwca.

Natomaist internetowy oddział Getin Banku wprowadził do oferty trzymiesięczną Lokatę Wspólną, której oprocentowanie uzależnione będzie od tego, ile zostanie złożonych wniosków o lokatę. Stawka wejściowa to 5,23 proc., a przy 100 tys. lokatach bank zaproponuje 5,63 proc. (bez podatku Belki).

Bank wykorzystał więc zyskujący coraz większą popularność mechanizm zakupów grupowych. Kilka dni wcześniej także Alior Bank na portalu Groupon.pl sprzedawał swoje konta osobiste. Czy to zapowiedź nowego trendu w bankowości? Czas pokaże. W końcu zakupy grupowe nie są wcale obce branży finansowej. Od lat funkcjonują z powodzeniem w ubezpieczeniach sprzedawanych firmom.

Wojciech Boczoń
Bankier.pl
w.boczon@firma.bankier.pl

Źródło: Bankier.pl