Najnowszy produkt Apple nie zdążył jeszcze pojawić się w sklepach, a już został zaadaptowany przez usługi bankowe. Drugi największy bank w Indiach, HDFC Bank, wprowadził do swojej oferty aplikację obsługiwaną przez Apple Watch, za pomocą której można zarządzać swoim kontem.
Apple Watch, czyli tzw. inteligentny zegarek, jest zaawansowanym technologicznie urządzeniem, pełniącym rolę smartfona, którego można nosić na ręce. Wśród wielu jego funkcji są usługi tak tradycyjne jak odbieranie i nawiązywanie połączeń, czytanie e-maili oraz otrzymywanie powiadomień, ale i bardziej zaawansowane, jak sterowanie urządzeniami w domu albo śledzenie aktywności fizycznej właściciela. Do sprzedaży trafi on dopiero 24 kwietnia ale do 10 kwietnia można było składać zamówienia w sklepie internetowym. We wstępnej fazie Apple Watch trafi na rynki 9 krajów. Co ciekawe, nie ma wśród nich Indii. Nie przeszkadza to jednak HDFC Bankowi już dzisiaj zaoferować aplikacji napisanej specjalnie na Apple Watch.
Aplikacja nie będzie się wiele różnić od tych pisanych na smartfony. Jak mówią jej twórcy, typowa aplikacja HDFC Banku posiada ok. 75 funkcji dotyczących obsługi konta. Wersja na Apple Watch posiadać będzie najpopularniejsze z nich i będzie to m.in. sprawdzanie stanu konta, doładowywanie telefonu czy płacenie rachunków.
Banki w Polsce również dostrzegły szansę na pozyskanie klientów poprzez wdrożenie aplikacji na Apple Watch. Bank Millennium zaprezentował takową już w styczniu. Biorąc pod uwagę sukces nowego produktu giganta z Kalifornii, można spodziewać się, że w niedługim czasie na rynku pojawią się również aplikacje innych banków. Póki co, nowy gadżet nie jest oficjalnie dostępny w Polsce, ale bez problemu można go nabyć na popularnych, rodzimych serwisach handlowych. Bardziej jednak opłaca się sprowadzić go z zagranicy ze względu na korzystniejszą cenę.