„Okres powakacyjny to dla banków tradycyjnie czas intensywnych promocji i udoskonalania oferty. W tym roku szczególnie, ponieważ jesienią mają wystartować dwaj nowi gracze w tej branży: Alior Bank i Allianz Bank, które już na wstępie mają zaproponować klientom kompleksową ofertę […]. Wizja wejścia nowych konkurentów powoduje, że niektóre banki już ruszyły z intensywną promocją, nie czekając na koniec wakacji.”, pisze gazeta.
Większość pytanych przez „Rzeczpospolitą” banków zapowiada, że „najbardziej promowanymi produktami będą lokaty oraz strukturyzowane produkty oszczędnościowe. Plany odświeżenia oferty depozytowej mają m.in. ING Bank, Getin Bank, Polbank, Citi Handlowy, Millennium Bank, BZ WBK, MultiBank, Pekao, a także Dominet Bank.”
„W ofertach banków pojawią się nowe karty kredytowe. We wrześniu mBank zacznie wydawać kartę platynową, w planach jest także karta kredytowa dla firm. MultiBank i Euro Bank wprowadzą nowe karty partnerskie. Z kolei Millennium pracuje nad nową kartą typu affinity we współpracy z jedną z organizacji charytatywnych.”, donosi dziennik.
Z roku na rok wydatki banków na reklamę są coraz większe. W 2007 roku banki wydały na ten cel 728 mln zł wobec 598 mln zł rok wcześniej. Wydatki instytucji finansowych na reklamy w pierwszej połowie tego roku wzrosły w porównaniu z pierwszym półroczem 2007 roku o blisko połowę. Najchętniej reklamowano depozyty. Eksperci szacują, że do końca roku wydatki banków na reklamy mogą sięgnąć okrągłego miliarda złotych.
Więcej informacji w „Rzeczpospolitej”.