Banki zyskują w oczach klientów

„Jak pokazuje najnowsze badanie Pentora, Polacy są przekonani o tym, że polskie banki są bezpieczne. Rok temu 26 proc. twierdziło, że bezpieczeństwo polskich banków się pogorszyło. O zmniejszeniu zaufania mówiło aż 28 proc. osób. Po roku, w kwietniu 2010 r., już tylko 11 proc. uznało, że wiarygodność i poczucie bezpieczeństwa banków się pogorszyły” czytamy w „Rz”.

„Klienci banków zdają sobie sprawę, że powodem zaostrzenia przez banki polityki kredytowej nie była chęć minimalizacji ryzyka dla klientów. 42 proc. badanych (i aż 59 przedsiębiorców) uważa, że banki ograniczyły udzielanie kredytów ze względu na obawy o wypłacalność klientów. Co piąty ankietowany jako przyczynę podał trudną sytuację na rynku finansowym, a 19 proc. nie potrafiło podać żadnego powodu zmiany polityki kredytowej banków” donosi gazeta.

Banki konkurują ze sobą nie tylko pod względem ofert czy też sprzedaży – równie ważne jest  podejście do klienta. Wiele instytucji wciąż jednak o tym zapomina – zdarza się, że klienci są wprowadzani w błąd, nie uzyskują istotnych informacji, są zbywani przez pracowników. A poprzez takie zachowanie bank nie może liczyć na to, że niezadowolony klient zachęci kogoś bliskiego do korzystania z usług w miejscu, w którym jest nieprzyjemnie traktowany.

Więcej w artykule Elizy Więcław „Lepsza ocena banków” w „Rzeczpospolitej”.