Bankier.pl na fali

Według badania „Prawdziwy Profil” liczba osób odwiedzających Bankiera w okresie XII.02 – XI.03 wzrosła z 47 tys. do ponad 132 tys. miesięcznie, czyli aż o ponad 180%. Tak wysoką dynamiką wzrostu nie może pochwalić się nikt z konkurencji. W analogicznym okresie liczba użytkowników innych portali finansowych rosła znacznie wolniej (np. Money.pl wzrost o 126,5%, Puls Biznesu – 60,3%). Ponadto w listopadzie 2003 Bankier.pl zanotował także najwyższą liczbę odsłon spośród portali finansowych – ponad 2,5 mln oraz najwyższy wskaźnik liczby odsłon na jednego użytkownika – 19,14.

Oprócz liczby użytkowników odwiedzających portal bardzo istotny jest również czas, przez jaki pozostają oni średnio na stronach serwisu. W przypadku czytelników Bankier.pl było to aż ponad 36 minut. Najbliżsi konkurenci zanotowali znacznie niższe wskaźniki (np. Money.pl – 11,5 min., Expander.pl – 20,2 min.). Oznacza to iż ciągła praca nad wzbogacaniem zawartości portalu znajduje uznanie internautów, którzy coraz regularniej zaglądają na strony Bankier.pl i spędzają tam coraz więcej czasu.

Najnowsze dane o oglądalności za styczeń 2004 pozwalają wierzyć, że obecny rok będzie dla Bankiera równie dobry, a nawet jeszcze lepszy. Według nich Bankier.pl odwiedziło w styczniu 256 tys. osób przy 3,7 mln odsłon*.

„Cieszymy się z tak ogromnego wzrostu oglądalności. To motywuje nas do dalszej pracy nad utrzymaniem miana najlepszego portalu finansowego w polskim Internecie. W 2004 spodziewamy się kontynuacji silnego wzrostu i osiągnięcia 500 tys. unikalnych użytkowników odwiedzających serwis miesięcznie” – mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu ds. Rozwoju i Marketingu Bankier.pl S.A.

Przyczyny tak intensywnego wzrostu leżą w ciągłej pracy nad wzbogacaniem zawartości portalu. Wciąż wprowadzane są nowe przydatne narzędzia finansowe (m.in. rozszerzone kalkulatory podatkowe i wyszukiwarka najlepszych funduszy emerytalnych), a czytelnicy Bankiera mają dostęp do coraz większej liczby źródeł informacji (w ostatnim czasie dodano np. Warsaw Business Journal, Fundusze Europejskie czy Reuters – Forex news).

Dzięki intensywnemu wzrostowi Bankier.pl przyciąga także nowe grupy reklamodawców. Obok produktów finansowych w portalu promuje się również samochody, linie lotnicze, produkty telekomunikacyjne i elektroniczne oraz produkty RTV-AGD. Nowi klienci to m.in. BMW, Opel, LOT czy Dialog.

„Bankier.pl jest serwisem zrzeszonym w sieci reklamy interaktywnej Ad.net, więc jego wzrost bardzo nas cieszy. To m.in. dzięki Bankierowi Ad.net ma najlepszą na rynku ofertę w zakresie serwisów biznesowych, a przecież to właśnie te witryny docierają do najatrakcyjniejszego (z punktu widzenia reklamodawcy) użytkownika w polskim Internecie.” – mówi Adam Kwaśniewski, Dyrektor Handlowy, Ad.net S.A.

* Wg systemu adserwerowego DART 5.0 udostępnionego przez Ad.net

Polski Portal Finansowy Bankier.pl został uruchomiony w czerwcu 2000. Jego misją jest dostarczanie internautom najwyższej jakości informacji gospodarczych, aktualności z rynków finansowych, a także narzędzi oraz produktów i usług finansowych

Bankier.pl sprzedaje produkty i usługi kilkudziesięciu renomowanych instytucji finansowych poprzez platformę transakcyjną – Centrum Finansowe oraz ok. 2500 partnerów zarejestrowanych w Systemie Partnerskim.

Bankier.pl jest liderem wśród portali finansowych w Polsce, co potwierdzają wyniki rankingów i badań przeprowadzonych przez instytuty badawcze i pisma branżowe oraz szereg nagród i wyróżnień przyznanych portalowi.

Bankier jest odwiedzany przez ponad 250 000 osób miesięcznie*, którzy w tym czasie oglądają 3,7 mln stron i spędzają średnio 36 minut na stronach portalu** – to najlepsze lub jedne z najlepszych wyników wśród portali biznesowych w Polsce.

Użytkownicy Bankier.pl to osoby na co dzień zainteresowane tematyką biznesowo-finansową, w zdecydowanej większości mieszkańcy miast powyżej 100 000 ludności, managerowie lub osoby pracujące na wyższych, samodzielnych stanowiskach lub prowadzący własną działalność gospodarczą, o ponadprzeciętnych dochodach i dużej sile nabywczej.

Głównymi udziałowcami Bankier.pl S.A. są: bmp AG/CEEV GmbH (62%) oraz MCI Managment S.A (38%).

* wg. systemu adserwerowego DART 5.0 udostępnionego przez Ad.net

** wg. I-Metria / Gemius – Badania Prawdziwy Profil [próba: listopad 2003]