Bankowość elektroniczna banku Nordea wyróżniona przez magazyny „Forbes” i „Newsweek”

Rozwój bankowości elektronicznej to jeden z priorytetów Nordea. Kilka razy w roku bank wprowadza nowe usługi, z których klienci mogą korzystać wykorzystując ten kanał dostępu. Oferta dotyczy zarówno klientów indywidualnych, małych i średnich firm, jak i dużych korporacji. Łącznie Nordea prowadzi ponad 160.000 rachunków z dostępem do internetu.

Podczas formułowania rankingu „Przyjazny bank Newsweeka” eksperci TNS OBOP brali pod uwagę m.in. wygodę obsługi stron internetowych, dostępność operacji w sieci, jakość pomocy technicznej oraz innowacyjność proponowanych usług. Te właśnie cechy doceniają klienci wybierając konto w Nordea.

– Naszym klientom proponujemy wygodne i bezpieczne zarządzanie finansami przez internet, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Cały czas dołączamy nowe możliwości i nowe rozwiązania. Co nie znaczy, że zapominamy o tych, którzy wolą kontaktować się z bankiem osobiście – dla nich poza atrakcyjną ofertą mamy coraz większą sieć placówek – powiedział Włodzimierz Kiciński, prezes zarządu Nordea Bank Polska.

Zakładając konto w Nordea klient automatycznie otrzymuje dostęp do swoich środków drogą elektroniczną – za pomocą Internetu, telefonu, protokołu WAP, a także konsultanta infolinii. W sieci tradycyjnych placówek klient może natomiast przez całą dobę korzystać ze strefy Bank24, w której znajdują się bankomat, wpłatomat, telefon do infolinii i infomat z dostępem do strony internetowej. Ci, którzy są dodatkowo klientami Telekomunikacji Polskiej mogą dokonać płatności elektronicznej za rachunki telekomunikacyjne. Zarówno firmy, jak i osoby prywatne mogą korzystać z elektronicznej formy otrzymywania rachunków oraz internetowej płatności za fakturę.

Istotnym elementem w ofercie bankowości elektronicznej Nordea jest możliwość korzystania z podpisu elektronicznego. Dzięki współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. podpis elektroniczny Sigillum dostępny jest we wszystkich oddziałach banku.

Bank Nordea, jako pierwszy w Polsce wprowadził także udogodnienia dla osób z dysfunkcjami wzroku. Osoby słabo widzące i niewidome mogą korzystać z serwisu bankowości internetowej, dzięki bezpłatnemu programowi komputerowemu Inteligent Web Reader. Aplikacja umożliwia powiększenie czcionki tekstu oraz odczytuje syntetycznym głosem ludzkim wskazane przez użytkownika elementy znajdujące się na stronie internetowej.

Dodatkowo w listopadzie ubiegłego roku z myślą o poszerzeniu oferty dla internautów, bank otworzył sklep internetowy Nordea Market, oferujący ponad 15 tysięcy produktów.

Dotychczas, bankowość elektroniczna Nordea otrzymała trzykrotnie Medal Europejski przyznawany przez Business Centre Club i Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz została wyróżniona w dwóch prestiżowych konkursach – Euromarka i Europrodukt. E-konto Nordea Bank Polska znalazło się również na drugim miejscu rankingu najlepiej zabezpieczonych systemów bankowych on-line, przygotowanym przez miesięcznik Chip.

Z kolei magazyn „Forbes” przyznaje swój rating dla najlepszych banków dla biznesu. Na 5 możliwych gwiazdek Nordea uzyskała 4. Ekseprci docenili najwyższe oprocentowanie firmowego rachunku, niskie ceny usług oraz dobry, tani kredyt.