Bankowość mobilna w bankach spółdzielczych w 2 tygodnie

Prawie milion klientów banków spółdzielczych jest wykluczona mobilnie. Tymczasem dostosowanie istniejących stron www i bankowości elektronicznej zajęłoby zaledwie kilka tygodni i kosztowało mniej niż 50 tys. złotych twierdzi Lizard Media, która analizuje rynek bankowości mobilnej w Polsce.


Większość dużych banków ogólnopolskich oferuje już swoim klientom dostęp do usług bankowych za pomocą smarfona i tableta. Najczęściej wykorzystywane technologie to zaawansowane aplikacje natywne lub hybrydowe oraz strony lite. Te pierwsze wymagają budowy systemu bankowości mobilnej, który działa na kilku platformach oraz wielu wersjach systemów – Android, Windows Phone, iOS. Jak wynika z analizy Lizard Media przeprowadzonej w lutym br. już tylko 36 proc. dużych banków detalicznych wciąż nie ma dostępu do bankowości mobilnej, natomiast wśród banków spółdzielczych to aż 90 proc.

Tymczasem Lizard Media, która od pewnego czasu analizuje sytuację banków pod kątem ich dostępu do usług poprzez smartfony i tablety twierdzi, że w większości przypadków dostosowanie stron www, a zarazem umożliwienie dostępu do systemu bankowości elektronicznej przez urządzenia mobilne, zajęłoby bankom kilka tygodni i w większości przypadków kosztowało mniej niż 50 tys. złotych.

W tej chwili na rynku działa około 560 banków spółdzielczych w większości zrzeszonych w dwóch grupach: SGB (Spółdzielczej Grupie Bankowej) – 202 banki oraz BPS (Grupie Banku Polskiej Spółdzielczości) – 358 banków. W sumie obsługują ponad milion klientów.

Lizard Media