Bardzo udany 2006 rok dla Bankier.pl S.A.

Ogłoszone przez Bankier.pl S.A. w prospekcie emisyjnym prognozy finansowe dotyczące 2006 roku zostały znacząco podniesione w dniu 09.10.2006. Wówczas też szczególnie istotna prognoza zysku netto wzrosła o 50%. Zgodnie z opublikowanym sprawozdaniem finansowym za 2006 rok podniesione prognozy zostały wykonane, a w przypadku większości parametrów – w tym najważniejszych, jak przychody ze sprzedaży czy zysk netto – zostały nawet nieznacznie przekroczone.

W 2006 roku Bankier.pl S.A. osiągnął przychody w wysokości 9,075 miliona złotych. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 1,134 miliona złotych, realizując przy tym podniesioną w październiku 2006 r. prognozę i znacznie przekraczając plany z prospektu emisyjnego z czerwca zeszłego roku.

[dane w tys. pln]
Prognoza z prospektu emisyjnego
Zmodyfikowana prognoza finansowa
Wykonanie: wyniki finansowe 2006
Przychody ze sprzedaży 9 010 9 010 9 075
Zysk operacyjny 704 930 892
EBITDA 901 1 010 1 071
Zysk brutto 710 1 060 1 079
Zysk netto 710 1 060 1 134

* dane w tys. pln

W ramach środków pozyskanych z przeprowadzonej w czerwcu 2006 roku publicznej emisji akcji, Bankier.pl S.A. przeprowadził między innymi gruntowną modernizację infrastruktury emisyjnej, służącej do dostarczania użytkownikom treści i usług oferowanych przez Spółkę.

Również ze środków pozyskanych z emisji akcji Bankier.pl poniósł nakłady na modernizację istniejących serwisów i produktów. W ramach rozwoju organicznego portalu powstały między innymi: telewizja internetowa Bankier.TV, serwis blogowy Blogbank.pl oraz całkowicie nowe Forum dyskusyjne.

Kluczowym aspektem mającym na celu wzmocnienie pozycji Bankier.pl w biznesowym segmencie Internetu były poczynione akwizycje. Bankier.pl S.A. przejął kontrolę na serwisami PRNews.pl, PIT.pl i VAT.pl (dotychczas nabyto 54% udziałów) oraz Mojeauto.pl prowadzonym przez Internet Service S.A. (dotychczas nabyto 90,7% akcji). Wszystkie te portale i serwisy posiadają komplementarne dla prezentowanych przez Bankier.pl treści.

Mimo że upłynęło zaledwie 10 miesięcy od publicznej emisji akcji, skutki objętej przez zarząd spółki strategii są widoczne już teraz. W lutym 2007 roku biznesowe strony Bankier.pl zanotowały w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku ponad 75% wzrost liczby użytkowników oraz ponad trzykrotny wzrost liczby odsłon osiągając odpowiednio poziom 1,35 mln i 45,49 mln.

„Obserwujemy pierwsze skutki naszej przemyślanej strategii rozwoju, która łączy organiczne rozwijanie posiadanych serwisów i akwizycję nowych. Pozwoliła nam ona wyraźnie zdystansować dotychczasowych rywali i nawiązać konkurencję z największymi graczami na rynku.” – mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Bankier.pl SA. „Wzrost liczby użytkowników o 75% na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy czyni z nas najbardziej dynamicznie rozwijające się internetowe medium biznesowe i z pewnością przełoży się na generowane przez nas wyniki finansowe.” – dodaje Jażdżyński.

Osiągnięte w ten sposób wyniki zapewniły Bankier.pl pierwszą pozycję wśród niezależnych portali biznesowych w polskim Internecie oraz umożliwiły podjecie rywalizacji z sekcjami biznesowymi portali horyzontalnych. Pod względem liczby użytkowników w kategorii Biznes, Finanse, Prawo w rankingu badania Megapanel PBI/Gemius Bankier.pl wyprzedził takie portale jak: Interia.pl, Money.pl, Gazeta.pl, Infor.pl

Liczba użytkowników
Lp. Nazwa serwisu
Luty 2007 Luty 2006
zmiana
1. Onet.pl – Serwisy biznesowe 2 582 373 2 040 451 27%
2. Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe 1 719 100 1 412 764 22%
3. Bankier.pl – Serwisy biznesowe 1 354 818
764 161 77%
4. Interia.pl – Serwisy biznesowe 1 331 221 1 049 538 27%
5. Money.pl – Serwisy biznesowe 1 149 587 759 034 51%
6. Gazeta.pl – Serwisy biznesowe 800 728 706 968 13%

* Megapanel PBI/Gemius; II 2006, II 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo




„Dynamicznie rosnąca liczba odsłon na naszych serwisach biznesowych to efekt ciężkiej pracy całego zespołu i ciągłego dostosowywania treści i usług do oczekiwań użytkowników. Trzykrotna przewaga nad Money.pl to już swego rodzaju nokaut.” podkreśla Maciej Klepacki, marketing manager w Bankier.pl SA.
Liczba odsłon
Lp. Nazwa serwisu Luty 2007 Luty 2006 zmiana
1. Onet.pl – Serwisy biznesowe 63 980 822 39 530 543 62%
2. Bankier.pl – Serwisy biznesowe
45 492 914 15 087 864 202%
3. Wirtualna Polska – Serwisy biznesowe 32 830 144 22 697 817 45%
4. Interia.pl – Serwisy biznesowe 31 711 624 24 494 240 29%
5. Money.pl – Serwisy biznesowe 14 389 417 8 524 384 69%
6. Gazeta.pl – Serwisy biznesowe 8 986 268 8 517 533 6%
* Megapanel PBI/Gemius; II 2006, II 2007; kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Bankier.pl S.A., obecny na rynku od 2000 r., jest liderem na polskim rynku internetowych firm mediowych koncentrujących się na sektorze finansów. Spółka czerpie przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej oraz z pośrednictwa i doradztwa finansowego. Bankier.pl oferuje produkty i usługi blisko 40 renomowanych instytucji finansowych, które poprzez kanały dystrybucji portalu dostępne są dla ponad 7 milionów osób miesięcznie. W skład Grupy Bankier.pl wchodzą portale i serwisy zaliczane do czołówki witryn w swoich kategoriach tematycznych: Bankier.pl, Twoja-Firma.pl, PIT.pl, VAT.pl, PRNews.pl i Mojeauto.pl

Grupa Bankier.pl przyciąga coraz większą liczbę użytkowników, głównie osób zainteresowanych tematyką finansowo-biznesową. W lutym 2007 roku ich liczba wyniosła 1,58 miliona, a łączna liczba odsłon przez nich wygenerowanych 51,5 miliona.
19 czerwca 2006 Bankier.pl S.A. zadebiutował na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych