BGŻOptima zmienia system bankowości internetowej

Należący do Banku BGŻ BNP Paribas internetowy bank oszczędnościowy BGŻOptima planuje zmodernizować swój system bankowości internetowej. Premierę nowej odsłony zaplanowano na 8 lutego. Zmieni się szata graficzna i pojawi się kilka nowości.

BGŻOptima to internetowy bank specjalizujący się w produktach oszczędnościowych. Nie oferuje kont osobistych, kart płatniczych czy kredytów. Podstawowym rachunkiem jest konto oszczędnościowe, ale klient ma do dyspozycji gamę innych produktów do lokowania pieniędzy  – od tradycyjnych depozytów po fundusze inwestycyjne. Bank pojawił się na naszym rynku w 2011 roku.

Część klientów dostała już informacje, że system czeka kilkudniowa przerwa techniczna. Rozpocznie się 5 lutego po południu, a jej zakończenie planowane jest na godzinę 8 rano w poniedziałek. W tym czasie prowadzone będą prace wdrożeniowe odnowionej wersji serwisu. Nie zapowiada się jednak na dużą rewolucję, a bardziej na odświeżenie warstwy wizualnej. Choć pojawią się przy tym nowości.

Zmianie ulegnie na przykład sposób logowania do systemu. Zamiast wprowadzanego obecnie hasła i kodu SMS pojawi się hasło maskowane.  Rozwiązanie to jest powszechnie stosowane w innych bankach. W związku ze zmianą sposobu logowania klienci dostaną nowe hasło startowe do bankowości internetowej. Zostanie im one wysłane podczas pierwszego logowania do nowego systemu na ich numer telefonu. Po wpisaniu hasła startowego klient będzie mógł wprowadzić własne.

Inną nowością będzie możliwość logowania się do systemu za pomocą jednego loginu. Będzie to dotyczyło wszystkich rachunków, których klient jest właścicielem lub współwłaścicielem. Bank udostępni też pełny dostęp do konta dla wszystkich współwłaścicieli kont wspólnych BGŻOptima. Ma pojawić się 24 godzinne wsparcie techniczne w przypadku zablokowania dostępu do konta. Ponadto pojawi się zakładka „Wnioski”, gdzie klient będzie mógł składać dyspozycje do banku np. dotyczące zmiany danych, wypowiedzenia umowy, dyspozycji na wypadek śmierci. Z kolei moduł „Wiadomości” będzie wyświetlał informacje z banku oraz umożliwiał wysyłania pytań do banku

Zmianie nie ulegną natomiast loginy i numery rachunków. Warto jednak pamiętać, że w czasie przerwy technicznej (5-8 lutego) nie będą mieli dostępu do pieniędzy zgromadzonych na rachunkach. W tym czasie nie będzie możliwości wykonywania operacji w systemie transakcyjnym, ani zlecania transakcji lub weryfikowania salda za pośrednictwem Infolinii. 

Warstwa wizualna zostanie dopasowana kolorystycznie do systemu bankowości internetowej byłego BNP Paribas. Bank nie planuje dużej rewolucji – nie będzie to więc system RWD, który umożliwiałby korzystanie z e-banku także na komórce. Prawdopodobnie ze względu na specyficzny charakter działalności banku, nie jest obecnie konieczne wdrażanie rozwiązań mobilnych.