BNP Paribas Fortis dobroczynnie na Facebooku

Od początku września użytkownicy Facebooka mogą jednym kliknięciem pomóc podopiecznym świetlic środowiskowych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci z Łodzi, Krakowa, Szczecina lub Wrocławia. „Pomóż przez klik!” to już druga aplikacja, jaką BNP Paribas Fortis uruchomił w serwisie. 

Kliknięcie na wybrane miasto sprawia, że użytkownik dokłada 2 zł do puli, którą Fundacja BNP Paribas Fortis przekazuje świetlicy środowiskowej Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Każde miasto musi zgromadzić minimalną liczbę 1 500 kliknięć, aby jego świetlica otrzymała od Fundacji BNP Paribas Fortis 3 000 zł na swoje najpilniejsze potrzeby. Placówka, która uzbiera jako pierwsza 1 500 kliknięć, otrzyma podwojoną kwotę pomocy, czyli 6 000 zł.

Aplikacja jest dostępna pod adresem: http://apps.facebook.com/pomoz-przez-klik/.

Działania wsparte są kampanią social ads promującą aplikację w środowisku Facebooka.

– Postanowiliśmy wykorzystać potencjał mediów społecznościowych do wspierania podopiecznych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Mamy nadzieję, że użytkownicy Facebooka pokażą, że mają wielkie serca i „wyklikają” pomoc dla świetlic środowiskowych TPD – mówi Katarzyna Niedźwiedź, Dyrektor Fundacji BNP Paribas Fortis.

Pieniądze „wyklinane” przez użytkowników Facebooka Fundacja BNP Paribas Fortis przekaże świetlicom, które z kolei przeznaczą je na konkretne cele: malowanie pomieszczeń, zakup nowych mebli, stołu do ping-ponga, remonty drzwi i okien. – Dodatkowym elementem naszej zabawy jest rywalizacja miast: dowiemy się, na które z czterech dużych polskich miast będą najczęściej głosować użytkownicy
i kto najszybciej przekona swoich znajomych na Facebooku, aby włączyli się w akcję
– dodaje Katarzyna Niedźwiedź.

To nie pierwsza aplikacja, poprzez którą BNP Paribas Fortis zaznacza swoją obecność na Facebooku. W kwietniu, w ramach kampanii promującej produkty hipoteczne, bank uruchomił w serwisie aplikację konkursową „Wędrujące pudła”, która zaangażowała blisko 1900 użytkowników.

Na Facebooku budujemy świadomość marki BNP Paribas Fortis i jej wizerunek jako bliskiej i przyjaznej – wyjaśnia Monika Brudło, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej w BNP Paribas Fortis.Jesteśmy przekonani, że pozytywne skojarzenia z marką powstają zarówno dzięki konkursom czy ciekawym grom, jak również dzięki działaniom z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Dlatego na naszej stronie nie rozmawiamy z fanami tylko o produktach i usługach bankowych, ale umożliwiamy im także zaangażowanie się w działania charytatywne – dodaje Monika Brudło.

Dzięki szeroko prowadzonym działaniom, BNP Paribas Fortis uzyskał na Facebooku pozycję lidera wśród banków pod względem liczby fanów (obecnie ponad 5000).

Przygotowaniem aplikacji „Pomóż przez klik!” dla Fundacji BNP Paribas Fortis zajęła się agencja Infinity Group Sp. z o.o. Za redakcję strony dla fanów BNP Paribas Fortis na Facebooku odpowiada agencja Euro RSCG Sensors.

Źródło: BNP Paribas Bank Polska SA