Czy Twój mąż jeździ bez OC? Jeśli tak, to w razie wypadku zostaniecie obciążeni kosztami, które mogą wynieść nawet 700 tys. zł. Porozmawiaj z mężem – zachęca UFG w nowej kampanii reklamowej do kupowania obowiązkowego ubezpieczenia OC.
Kampania prowadzona jest głównie w czterech województwach – lubuskim, małopolskim, opolskim i warmińsko-mazurskim. To tam, według raportu Funduszu „Portret nieubezpieczonego” liczba pojazdów bez ważnego OC jest większa niż w innych regionach kraju.
Media kampanii to: 27 lokalnych stacjach radiowych, prasa (Fakt i Super-Express), reklamy na tyłach autobusów, outdoory i miniboardy oraz strona www.ufg.pl. Akcję wspiera sieć handlowa Auchan – która nieodpłatnie – rozwiesza plakaty kampanii w swoich sklepach na terenie Polski. Ponadto plakaty trafią do wydziałów komunikacji w całym kraju.
Kampania przygotowana została wspólnie z agencją reklamową Brasil, współpracującą z firmą doradztwa strategicznego Cup of Tea. Na poziomie kreacji – przyjęto założenie dotarcia do głównego odbiorcy kampanii (mężczyzna do 29 lat, wykształcenie podstawowe, średni dochód w rodzinie do 500 zł/osobę, miesięcznie) – poprzez bliskie mu kobiety oraz otoczenie (sąsiadów, kolegów).
– Celem kampanii jest przede wszystkim ograniczenie kosztów społecznych związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń za wypadki spowodowane przez nieubezpieczonych kierowców – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – Dziś płaci za nich każdy ubezpieczony posiadacz pojazdu – dodaje.
Radiowych reklam na wesoło zachęcających do kupienia OC można posłuchać:
Źródło: Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny