Branża finansowa z sukcesem wykorzystuje reklamę osobistą

Budżety na internetową promocję stanowiły w minionym roku 30 proc. ogólnych nakładów marketingowych, a więc ponad 100 milionów złotych. Tańszą i lepiej ukierunkowaną komunikację marketingową banki osiągają coraz częściej dzięki wykorzystaniu reklamy osobistej. W IV kwartale 2014 roku wydatki banków i innych instytucji finansowych na świecie na ten typ e-reklamy, wzrosły o ponad 53 proc. w stosunku do wcześniejszego kwartału.


Branża finansowa jest jedną z najbardziej dojrzałych, pod kątem stosowanych rozwiązań reklamowych w Polsce. Wysoka konkurencyjność sprawia, że sektor finansowy cechuje się dużą otwartością na nowe rozwiązania technologiczne. Banki, firmy doradcze czy agencje ubezpieczeniowe dostrzegają potencjał narzędzi programmatic jako formy dotarcia do potencjalnych klientów. – Jednym z największych wyzwań stojących przed branżą jest pozyskiwanie leadów, które zapewniają wysoką konwersyjność, przy utrzymaniu akceptowalnego kosztu akwizycji nowego klienta – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. Dzięki szerokim możliwościom marketingowym i mnogości kanałów komunikacji, ilość dostarczanych leadów w branży finansowej wciąż rośnie. Najczęściej stosowane, a zarazem najbardziej skuteczne rozwiązania to, poza programmatic, także Google AdWords, programy afiliacyjne, mailingi o tematyce związanej z finansami i bankowością oraz, często stosowana, reklama kontekstowa.

Streaming CRM w służbie sprzedaży


Jednym z działających w Polsce banków, który zdecydował się na wykorzystanie nowych technologii w celach reklamowych jest BZ WBK. W odpowiedzi na zapotrzebowanie na wysokiej jakości leady oraz w celu zwiększenia efektywności działań reklamowych, BZWBK przy współpracy z Sociomantic Labs przeprowadził kampanię retargetingową, która była jednym z istotnych kanałów pozyskania konwersji dla banku. – Zastosowanie odpowiednich algorytmów umożliwiło precyzyjne rozdzielenie osób odwiedzających stronę BZWBK.pl na użytkowników, którzy wchodzą na stronę główną banku, aby zalogować się na swoje konto oraz tych, poszukujących nowych rozwiązań finansowych – podkreśla Maciej Wyszyński. Kampania skierowana została do użytkowników, którzy zainteresowali się produktami banku, konkretnie kredytem gotówkowym. – Autorska technologia Streaming CRM umożliwiła precyzyjne i dynamiczne dopasowywanie przekazu reklamowego, pozwalające na jeszcze lepsze odzwierciedlenie zainteresowań klientów, a tym samym dostarczanie wysokiej jakości leadów sprzedażowych – dodaje Wyszyński. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, współczynnik konwersji w trakcie trwania kampanii wzrósł o 35 proc. Ponadto, koszty konwersji w przypadku pozyskania wypełnionego formularza, jak i przejścia na stronę BZWBK24.pl, okazały się kilkukrotnie niższe od standardowej reklamy typu display, a zbliżone do kosztów konwersji w mailingach.

E-reklama dla branży finansowej


Banki wciąż najchętniej prowadzą kampanie promocyjne za pośrednictwem tradycyjnych mediów, a najbardziej popularnym kanałem pozostaje telewizja. Z każdym rokiem rośnie jednak znaczenie e-reklamy. Według prognozy IAB Polska, wydatki na reklamę internetową w 2015 roku w Polsce wyniosą ponad 2,7 mld złotych. Estymacje na rok 2015 ZenithOptimedia mówią z kolei o tym, że wydatki na reklamę na polskim rynku wyniosą 6,75 mld złotych. Oznacza to, że reklama online stanowi już 40 proc. wydatków na reklamę w Polsce. Nic dziwnego, że sektor finansowy dostrzega potencjał komunikacji w internecie z wykorzystaniem nowych technologii, o czym świadczą coraz większe budżety przeznaczane na zautomatyzowany sposób kupna i sprzedaży reklam online. Sektor finansowy ma teraz doskonałą okazję, aby skupić się na potrzebach klienta, poprzez stosowanie marketingu opartego o system spersonalizowanej reklamy.

Źródła:

praktycy.com