BRE Bank wspiera rozwój menedżerów

To już druga edycja projektu, którego inicjatorem i wykonawcą jest Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM. Partnerem Głównym poprzedniej i obecnej edycji projektu jest BRE Bank, zaś Patronem Medialnym– Dziennik.

Program spotkania przewiduje wykład prof. Piotra Płoszajskiego, a następnie panel dyskusyjny z udziałem m.in. Mariusza Grendowicza, prezesa zarządu BRE Banku, Jacka Glinki , prezesa zarządu spółki Spectra Investment, prof. Alojzego Nowaka, Dziekana Wydziału Zarządzania UW, prof. Witolda Orłowskiego, dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Głównego Doradcę Ekonomicznego PricewaterhouseCoopers oraz Jacka Sochy, partnera PricewaterhouseCoopers w Polsce. Zaproszeni goście wymienia się doświadczeniami na temat nowoczesnej edukacji menedżerskiej. W czasie Zjazdu zostaną także ogłoszone wyniki II Ratingu Programów MBA.

Głównym celem Ratingu było opracowanie środowiskowej procedury oceny jakości programów MBA, przeprowadzenie oceny programów zgodnie z zaproponowaną procedurą i zorganizowanie dyskusji na temat zebranych w ten sposób doświadczeń w celu nadania ostatecznego kształtu systemowi oceny.

Pierwsza edycja Projektu odbyła się w 2006 r. Władze Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum powołały zespół ekspertów, którego efektem pracy było przygotowanie Ratingu Programów MBA. W efekcie zastosowania przyjętej procedury punktowania i ważenia informacji, do każdej zdefiniowanej wcześniej klasy ratingowej – mistrzowskiej, profesjonalnej, standardowej i obiecującej – przyporządkowano, według przyjętych kryteriów, programy, które wzięły udział w projekcie (w sumie 39 z 47).

Do realizacji II edycji ratingu przystąpiono na początku 2008 r. Na czele zespołu ekspertów stanął prof. dr hab. Piotr Jędrzejowicz. Celem tej edycji było przeprowadzenie, w oparciu o udoskonaloną metodologię i narzędzia badawcze, oceny programów, a następnie ich kwalifikacje do klas ratingowych. Głównym narzędziem oceny, podobnie jak w pierwszej edycji projektu, była ankieta skierowana do dyrektorów programów MBA.

Przyznane programom oceny punktowe pozwoliły na ich przyporządkowanie do klas ratingowych. I tak uzyskanie przez program nie mniej niż 87,5% możliwych do zdobycia punktów kwalifikował do klasy mistrzowskiej. Uzyskanie nie mniej niż 75% możliwych do zdobycia punktów kwalifikowało program do klasy profesjonalnej. Uzyskanie nie mniej niż 62,5% punktów dawało miejsce w klasie standardowej. Wreszcie uzyskanie przez program nie mniej niż 50% możliwych punktów kwalifikuje go do klasy aspirującej. Odrębną klasę stanowią programy obiecujące, które nie mają jeszcze absolwentów lub mają tylko jeden ich rocznik. Programy takie muszą jednak spełnić wymagania jakościowe w zakresie instytucjonalizacji, rekrutacji, programu i procesu nauczania.

W bieżącej edycji do procedury ratingu przystąpiło 35 programów. Do klas ratingowych zakwalifikowano 34. Łącznie 16 programów MBA pozostało poza klasami ratingowymi (jeden, który się nie zakwalifikował i 15, które nie zdecydowały się lub – z powodu reorganizacji – nie mogły przystąpić do procedury oceny).