Marzec to czas dużych zmian w BRE Banku – począwszy od zmian w zarządzie, poprzez wybór domu mediowego, a na nowej strategii banku skończywszy. Prezes Lachowski zabrał się ostro do roboty i na efekty pewnie długo nie trzeba będzie czekać. Pod koniec marca planowane jest rozstrzygnięcie przetargu na obsługę mediową BRE. Z zaproszonych 11 domów mediowych ostały się już tylko cztery – EquinoxMedia, Initiative Warszawa, PRO Media House iVizeum Polska. Można zatem domniemywać, że od kwietnia ruszy ofensywa reklamowo-promocyjna. Swoją drogą – jak tak sobie z Naczelnym chodzimy i rozmawiamy z bankowcami, to co Bank, to na ten rok ma jakieś duże plany. Znaczy się, zaczyna się prawdziwa konkurencja. Z ceny już za bardzo zejść nie można (a nawet jeśli, to byłaby to sztuka dla sztuki, bo przecież celem ma być zysk), dlatego teraz zaczyna się walka na bardziej miękkie czynniki, takie jak szybkość i jakość obsługi, docenienie lojalnych klientów, komunikacja marketingowa, itp. Czyżby zatem najbliższe dwa lata zadecydowały kto zostanie przejęty, a kto będzie przejmował? Może nie do końca, bo i tak większość decyzji zapadnie gdzieś zagranicą, ale z całą pewnością rozczarowujące wyniki niektórych banków zadecydują o ostatecznym podjęciu decyzji o wyjściu z polskiego rynku. Taki ruch może wtedy uruchomić całą lawinę fuzji i przejęć.