BRE Bank S.A. wdrożył system eRecruiter umożliwiający bardziej efektywną rekrutację i selekcję kandydatów do pracy. Aplikacja ułatwi również skuteczną komunikację z osobami starającymi się o stanowisko w tej firmie.
Celem wdrożenia eRecruitera było uruchomienie bezpiecznego systemu rekrutacyjnego, który pozwalałby na efektywne zarządzanie bazą kandydatów aplikujących do Banku oraz jednoczesną publikację ofert pracy na stronach kariera, w portalach pracy oraz w intranecie.
– Ze względu na dużą liczbę prowadzonych projektów rekrutacyjnych zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu eRecruiter, który pomoże nam usprawnić proces przyjmowania i selekcji aplikacji. Ogromną zaletą systemu jest jego dostępność poprzez stronę www, więc można z niego skorzystać wszędzie – mówi Ewa Wieloch, Dyrektor Zarządzania Personelem.
Zaletą eRecruitera jest zbieranie aplikacji nie poprzez tradycyjną skrzynkę e-mail, ale przy pomocy formularza skonstruowanego według potrzeb osoby rekrutującej, co ułatwia weryfikację doświadczenia zawodowego i umiejętności kandydatów już na pierwszym etapie naboru. Dane kandydatów, uzupełniane o oceny uzyskane podczas procesu kwalifikacyjnego, tworzą bazę, którą można dowolnie przeszukiwać i filtrować. Dużym ułatwieniem jest też funkcja ujawniająca źródło, z którego kandydat aplikował na ogłoszenie – wskazuje najskuteczniejsze kanały rekrutacyjne i pozwala optymalizować wydatki przeznaczone na pozyskiwanie nowych pracowników.
– Dzięki temu systemowi dostęp do aplikacji kandydatów jest dużo łatwiejszy i szybszy, bo każdy z nich będzie posiadał swoją historię w naszej bazie. Rekruterzy szukając odpowiedniej osoby będą wiedzieli, którzy z kandydatów byli już przez nich oceniani, zapraszani na rozmowy bądź odrzucani – dodaje Dagna Pietrkiewicz, Specjalista ds. Rekrutacji.
Warto podkreślić, że eRecruiter usprawnia również proces komunikacji z potencjalnymi pracownikami, co nie jest bez znaczenia dla firm dbających o dobre relacje z kandydatami.
– Bieżące informowanie kandydata o etapie rekrutacji, na jakim się znajduje lub niezwłoczne przesłanie informacji zwrotnej osobom, których aplikacje zostały odrzucone to istotny element budowania wizerunku dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy. Systemy ATS (applicant tracking systems) zdecydowanie ułatwiają realizację zasad employer brandingu – podkreśla Marcin Sieńczyk z Grupy Pracuj, która jest pomysłodawcą aplikacji eRecruiter.
Źródło: FineArt Communications