BZ WBK integruje sieć partnerską i własnych oddziałów bankowych

Bank Zachodni WBK pogłębia proces unifikacji placówek partnerskich i własnych oddziałów bankowych, rozpoczęty na początku bieżącego roku. Projekt dąży do ujednolicenia całej sieci pod względem oferowanych usług i produktów.

Obecnie placówki partnerskie oferują większość usług dostępnych we własnych oddziałach bankowych BZ WBK dla klientów indywidualnych. Od początku 2010 r. Bank Zachodni WBK wdrożył do placówek licencyjnych sześć nowych produktów bankowych. Wśród nich jest m.in. sprzedaż kont oszczędnościowych, lokat bankowych, limit w koncie osobistym, prelimity, ochrona płatności, usługi bankowości elektronicznej oraz sprzedaż produktów leasingowych. Do końca października zostaną dołączone kolejne nowe produkty – karta kredytowa Payback oraz usługi dla firm – rachunki, lokaty, karty debetowe oraz usługi BZWBK24.

– Wewnętrzny rozwój placówek BZ WBK Partner ma na celu zmaksymalizowanie ich potencjału dochodowego. Rok 2009 był okresem debiutu konceptu partnerskiego BZ WBK Partner i wdrażania go w rynek. Kryzys gospodarczy zweryfikował jakość działania sieci licencyjnej i pokazał, że rozwój oferty produktowej jest dobrą drogą. W tym roku stawiamy na wewnętrzny rozwój placówek partnerskich. – mówi Kamil Polikowski. Jak twierdzi, klient BZ WBK ma nie zauważać różnic w zasobach usług placówek partnerskich i własnych oddziałów bankowych. Sieć BZ WBK ma być zintegrowana i stanowić jedną całość.   

Wolniej, ale efektywniej

Zeszłoroczna polityka ekspansji terytorialnej sieci licencyjnej jest obecnie kierowana na działania związane z wyrównaniem standardów obsługi placówek licencyjnych i własnych oddziałów bankowych.
– Sukcesywne wdrażanie nowych produktów pozwoli uniknąć efektu zalania naszych partnerów nowymi ofertami, których jeszcze nie znają. Mogłoby to mieć negatywny skutek dla jakości pracy placówek BZ WBK Partner, a my dążymy do zwiększenia ich obrotów. Wolimy działać wolniej, ale efektywnie. – mówi Kamil Polikowski.

Rośnie sprzedaż

Efekty rozwoju zaplecza ofertowego placówek partnerskich, widać po wynikach sprzedaży poszczególnych usług – zwłaszcza kont osobistych wdrożonych do sprzedaży we wrześniu 2009 r. Porównując ilość kont sprzedanych w styczniu i maju 2010 r. można zauważyć ponad czterokrotny wzrost wolumenu sprzedaży. Dodatkowo sukcesywnie bank wdraża dodatkowe produkty, aktualnie leasing i limit kredytowy, a już wkrótce usługi dla firm, które będą kolejnym źródłem dochodów dla partnerów i banku. 

Źródło: BZWBK