BZ WBK to drugi bank z ofertą ubezpieczeń komunikacyjnych w aplikacji mobilnej. Z poziomu programu można kupić OC, AC, NNW i Assistance.
Ubezpieczenia komunikacyjne jako pierwszy wprowadził do swojej aplikacji Bank Millennium. Klient za pomocą wbudowanego w telefon aparatu skanuje znajdujący się w dowiedzie rejestracyjnym kod AZTEC. Są w nim zakodowane informacje o samochodzie niezbędne do wyliczenia składki. W ten sam sposób system działa od dzisiaj w aplikacji mobilnej Banku Zachodniego WBK.
Opcja zakupu ubezpieczeń dostępna jest w pasażu finansowym aplikacji – jeszcze przed zalogowaniem do konta. Mogą z niej skorzystać nie tylko klienci banku. Po zeskanowaniu kodu AZTEC dane pojazdu zostaną automatycznie skopiowane do systemu, który po kilku chwilach przygotuje ofertę ubezpieczeniową. Pakiety ochronne prezentowane są w różnych konfiguracjach, np. OC, OC+AC, OC+AC+NNW, a ich cena uwzględnia zniżki wynikające z historii ubezpieczenia.
Należność za polisę można od razu uregulować w całości lub rozłożyć na 2 lub 4 raty. Jeżeli umowa jest zawarta na okres krótszy niż 12 miesięcy, składka płatna jest jednorazowo.
Ubezpieczenia komunikacyjne oferowane są przez Bank Zachodni WBK we współpracy z firmą Benefia Ubezpieczenia oraz Compensa TU Vienna Insurance Group. Ochrona ubezpieczeniowa w ramach umów ubezpieczenia: OC, AC, NNW, Assistance, świadczona jest przez Compensę.
Aplikacje mobilne banków to dla ubezpieczycieli nowy kanał sprzedaży polis. Oprócz ubezpieczeń komunikacyjnych w niektórych programach można też znaleźć ubezpieczenia turystyczne. Ostatnio towarzystwa próbują swoich sił także w partnerstwie z firmami telekomunikacyjnymi (np. Play Ubezpieczenia) i we własnych aplikacjach. Polisy można kupić zresztą nie tylko za pomocą aplikacji w smartfonie, ale także w bankomacie.