CEO, CMO, GM – poważny biznes działa na LinkedIn

Na LinkedIn jest ponad 600 milionów użytkowników, z czego niemal połowa jest aktywna w każdym miesiącu. 10% tych osób znajduje się na stanowiskach decyzyjnych — są to właściciele firm, prezesi, członkowie zarządów, kierownicy i wysoko postawieni menadżerowie. 

Bartosz Paczyński

W pierwszej chwili pomyślisz sobie — przecież to niewiele. Na Facebooku jest ponad 2,5 miliarda aktywnych miesięcznie użytkowników. To ponad 8 razy tyle osób, co na LinkedIn! Czemu masz skupiać swoją uwagę na mniejszej puli ludzi, skoro możesz targetować ich więcej, za pewnie mniejszy koszt?

Odpowiedź jest banalnie prosta: na LinkedInie docierasz do szefów, prezesów i wszystkich osób, które mają wysokie stanowiska np. CEO Agencji Social Media. Na Facebooku w łatwy sposób możesz dotrzeć do użytkowników, którzy mają jako pracę wpisane “Prezes w: Wyższa szkoła robienia hałasu” albo “Własna firma w: Mama na pełen etat”. Oczywiście przykład jest celowo przerysowany ale chcę Ci pokazać drastyczną różnicę między prowadzeniem fanpage na Facebook a LinkedIn.

Buduj swój wizerunek ekspercki

Budowanie wizerunku na LinkedIn to jedna z najbardziej oczywistych, a jednocześnie najbardziej efektywnych z dróg dotarcia do kontrahenta. Prowadzenie profilu osobowego pozwoli Ci przedstawić swoją osobę jako eksperta w branży i użytkownika, którego warto obserwować i mieć w sieci swoich kontaktów.

Publikuj regularnie merytoryczne, ciekawe publikacje, które swoją wartością zachęcą innych użytkowników do obserwowania Twojego profilu. Dzięki tym działaniom naturalnie zwiększasz zasięgi swoich wpisów, a poprzez to docierasz do osób, które mogą być w Twojej grupie docelowej.

Drugim elementem, który idzie w parze z regularną i wartościową publikacją, jest oczywiście budowanie wartościowej sieci kontaktów. Na LinkedInie nie musisz znać osób, które zapraszasz. Możesz je dopiero poznać — na tym polega przecież e-networking! Przechodzenie od najniższych szczebli przez coraz wyższe jest najszybszym rozwiązaniem do dojścia na sam szczyt danej firmy. Im więcej bliskich kontaktów posiadasz, tym łatwiej jest Ci dodać ich do swojej sieci. Dlatego idź w setki i tysiące znajomych! Zwiększy to Twoje organiczne zasięgi postów, pozwoli dotrzeć do wybranych grup docelowych, wypromuje Twoje nazwisko i pomoże w nawiązaniu kontaktu z największymi graczami w wybranej przez Ciebie branży.

Poszerzaj swoje horyzonty

Poza organicznym tworzeniem zasięgu dzięki LinkedIn, możesz również wykorzystać bardzo rozbudowane, płatne narzędzie Sales Navigator, które oferuje ta platforma. Pierwsze 30 dni jest bezpłatnych.

Owa wersja premium LinkedIn (jedna z czterech) pozwala Ci bardzo precyzyjnie odnajdywać potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych.

Jest to możliwe dzięki ogromnej ilości filtrów i kategoryzowania użytkowników, między innymi w takie lejki jak: stanowisko, ilość zatrudnionych w firmie osób, ilość przepracowanych lat czy branża i lokalizacja. To oczywiście tylko sam czubek góry lodowej jeśli chodzi o możliwości tego narzędzia, które bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ułatwia łączenie się z potencjalnymi klientami i odkrywanie ich w sposób naturalny.

Tak bogata wyszukiwarka osób w połączeniu z aktywnym działaniem i publikowaniem organicznym pozwoli Ci podnieść Twój SSI Score maksymalnie w górę.

W opcji Sales Navigator pojawia się także opcja wysyłania InMail. InMail to jedna z kluczowy funkcji Sales Navigator, których genem jest zdobywanie leadów. Bezpłatna wersja LinkedIn nie pozwala użytkownikom na bezpośrednie wysyłanie wiadomości do osób spoza ich sieci. Dzięki Sales Navigator możesz też sprawdzić szczegółowe informacje aż 25 użytkowników, których nie masz w swojej sieci. Będą do nich należały również adresy e-mail, często prywatne, telefon, strona www, etc..

Dzięki Sales Navigator przedstawiciele handlowi mogą dotrzeć do nowych użytkowników, którzy niekoniecznie należą do ich sieci, co daje Ci więcej możliwości odkrywania i budowania relacji z potencjalnymi klientami na tzw. zimnym rynku.

Reklama na LinkedIn — gdy nie masz czasu na budowanie swojej sieci

Wróćmy do tego, co napisałem we wstępie — Facebook kontra LinkedIn. Czyli dlaczego reklama, która za ten sam budżet zostanie opublikowana na LinkedIn, będzie generowała więcej wartościowych lead’ów za prawdopodobnie niższy koszt konwersji?

Stwórz wartościowy content, który wypromujesz na LinkedInie jako reklamę i ustaw target perfekcyjnie dobrany do Twoich oczekiwań. Tutaj nie ma zabawy w ciągłe optymalizacje ze względu zbyt szerokie grona przypadkowych odbiorców.

Dzięki reklamie na LinkedIn możesz dotrzeć do dokładnie wyselekcjonowanych użytkowników. Przykład? Jeśli Twoim targetem jest pracujący w Polsce, w mieście powyżej 100 tysięcy mieszkańców, mówiący w dwóch językach, zajmujący się branżą IT, w której pracuje powyżej 6 lat przedsiębiorca, który jest na stanowisku decyzyjnym i interesuje się blockchainem? Dokładnie taki target otrzymasz!

Oczywiście przykłady i grupy docelowe można mnożyć lecz chcę Ci tylko pokazać możliwości jakie daje LinkedIn dla Reklamodawców.

Zacznij zatem działania na LinkedIn od tych organicznych (bezpłatnych). Zacznij od regularnie dodawanych publikacji i ręcznego poszerzania swojej sieci, która zwiększy zasięgi Twoich postów. Jeśli w pewnym momencie osiągniesz plateau i zauważysz, że zasięgi przestały rosnąć, pokuś się o Sales Navigator, a dopiero na koniec zacznij myśleć o reklamach.

Do zobaczenia w sieci!

Bartosz Paczyński

CEO Agencji Marketingowej Content Hero. Z zamiłowania trener marketingu online w tym LinkedIn Masterclass & Employee Advocacy.

Od ponad 12 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Od ponad 6 lat szkolę, konsultuję, optymalizuję marketing i biznes moich Klientów. Jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Wykładam w Szkole Ashanti. Jestem prelegentem w Akademii Leona Koźmińskiego, licznych Fundacjach i Akceleratorach. Na co dzień prowadzę agencję Content Hero. W moim portfolio znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Axel Springer Polska, Techland, Calypso Fitness, Wyższa Szkoła Menedżerska, Uniwersytet Warszawski. www.contenthero.pl