PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeCEO, CMO, GM – poważny biznes działa na LinkedIn

CEO, CMO, GM – poważny biznes działa na LinkedIn

Informacje 22.10.2020 (12:25) artykuł nadesłany

Na LinkedIn jest ponad 600 milionów użytkowników, z czego niemal połowa jest aktywna w każdym miesiącu. 10% tych osób znajduje się na stanowiskach decyzyjnych — są to właściciele firm, prezesi, członkowie zarządów, kierownicy i wysoko postawieni menadżerowie. 

Bartosz Paczyński

W pierwszej chwili pomyślisz sobie — przecież to niewiele. Na Facebooku jest ponad 2,5 miliarda aktywnych miesięcznie użytkowników. To ponad 8 razy tyle osób, co na LinkedIn! Czemu masz skupiać swoją uwagę na mniejszej puli ludzi, skoro możesz targetować ich więcej, za pewnie mniejszy koszt?

Odpowiedź jest banalnie prosta: na LinkedInie docierasz do szefów, prezesów i wszystkich osób, które mają wysokie stanowiska np. CEO Agencji Social Media. Na Facebooku w łatwy sposób możesz dotrzeć do użytkowników, którzy mają jako pracę wpisane “Prezes w: Wyższa szkoła robienia hałasu” albo “Własna firma w: Mama na pełen etat”. Oczywiście przykład jest celowo przerysowany ale chcę Ci pokazać drastyczną różnicę między prowadzeniem fanpage na Facebook a LinkedIn.

Buduj swój wizerunek ekspercki

Budowanie wizerunku na LinkedIn to jedna z najbardziej oczywistych, a jednocześnie najbardziej efektywnych z dróg dotarcia do kontrahenta. Prowadzenie profilu osobowego pozwoli Ci przedstawić swoją osobę jako eksperta w branży i użytkownika, którego warto obserwować i mieć w sieci swoich kontaktów.

Publikuj regularnie merytoryczne, ciekawe publikacje, które swoją wartością zachęcą innych użytkowników do obserwowania Twojego profilu. Dzięki tym działaniom naturalnie zwiększasz zasięgi swoich wpisów, a poprzez to docierasz do osób, które mogą być w Twojej grupie docelowej.

Drugim elementem, który idzie w parze z regularną i wartościową publikacją, jest oczywiście budowanie wartościowej sieci kontaktów. Na LinkedInie nie musisz znać osób, które zapraszasz. Możesz je dopiero poznać — na tym polega przecież e-networking! Przechodzenie od najniższych szczebli przez coraz wyższe jest najszybszym rozwiązaniem do dojścia na sam szczyt danej firmy. Im więcej bliskich kontaktów posiadasz, tym łatwiej jest Ci dodać ich do swojej sieci. Dlatego idź w setki i tysiące znajomych! Zwiększy to Twoje organiczne zasięgi postów, pozwoli dotrzeć do wybranych grup docelowych, wypromuje Twoje nazwisko i pomoże w nawiązaniu kontaktu z największymi graczami w wybranej przez Ciebie branży.

Poszerzaj swoje horyzonty

Poza organicznym tworzeniem zasięgu dzięki LinkedIn, możesz również wykorzystać bardzo rozbudowane, płatne narzędzie Sales Navigator, które oferuje ta platforma. Pierwsze 30 dni jest bezpłatnych.

Owa wersja premium LinkedIn (jedna z czterech) pozwala Ci bardzo precyzyjnie odnajdywać potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych.

Jest to możliwe dzięki ogromnej ilości filtrów i kategoryzowania użytkowników, między innymi w takie lejki jak: stanowisko, ilość zatrudnionych w firmie osób, ilość przepracowanych lat czy branża i lokalizacja. To oczywiście tylko sam czubek góry lodowej jeśli chodzi o możliwości tego narzędzia, które bardziej niż kiedykolwiek wcześniej ułatwia łączenie się z potencjalnymi klientami i odkrywanie ich w sposób naturalny.

Tak bogata wyszukiwarka osób w połączeniu z aktywnym działaniem i publikowaniem organicznym pozwoli Ci podnieść Twój SSI Score maksymalnie w górę.

W opcji Sales Navigator pojawia się także opcja wysyłania InMail. InMail to jedna z kluczowy funkcji Sales Navigator, których genem jest zdobywanie leadów. Bezpłatna wersja LinkedIn nie pozwala użytkownikom na bezpośrednie wysyłanie wiadomości do osób spoza ich sieci. Dzięki Sales Navigator możesz też sprawdzić szczegółowe informacje aż 25 użytkowników, których nie masz w swojej sieci. Będą do nich należały również adresy e-mail, często prywatne, telefon, strona www, etc..

Dzięki Sales Navigator przedstawiciele handlowi mogą dotrzeć do nowych użytkowników, którzy niekoniecznie należą do ich sieci, co daje Ci więcej możliwości odkrywania i budowania relacji z potencjalnymi klientami na tzw. zimnym rynku.

Reklama na LinkedIn — gdy nie masz czasu na budowanie swojej sieci

Wróćmy do tego, co napisałem we wstępie — Facebook kontra LinkedIn. Czyli dlaczego reklama, która za ten sam budżet zostanie opublikowana na LinkedIn, będzie generowała więcej wartościowych lead’ów za prawdopodobnie niższy koszt konwersji?

Stwórz wartościowy content, który wypromujesz na LinkedInie jako reklamę i ustaw target perfekcyjnie dobrany do Twoich oczekiwań. Tutaj nie ma zabawy w ciągłe optymalizacje ze względu zbyt szerokie grona przypadkowych odbiorców.

Dzięki reklamie na LinkedIn możesz dotrzeć do dokładnie wyselekcjonowanych użytkowników. Przykład? Jeśli Twoim targetem jest pracujący w Polsce, w mieście powyżej 100 tysięcy mieszkańców, mówiący w dwóch językach, zajmujący się branżą IT, w której pracuje powyżej 6 lat przedsiębiorca, który jest na stanowisku decyzyjnym i interesuje się blockchainem? Dokładnie taki target otrzymasz!

Oczywiście przykłady i grupy docelowe można mnożyć lecz chcę Ci tylko pokazać możliwości jakie daje LinkedIn dla Reklamodawców.

Zacznij zatem działania na LinkedIn od tych organicznych (bezpłatnych). Zacznij od regularnie dodawanych publikacji i ręcznego poszerzania swojej sieci, która zwiększy zasięgi Twoich postów. Jeśli w pewnym momencie osiągniesz plateau i zauważysz, że zasięgi przestały rosnąć, pokuś się o Sales Navigator, a dopiero na koniec zacznij myśleć o reklamach.

Do zobaczenia w sieci!

Bartosz Paczyński

CEO Agencji Marketingowej Content Hero. Z zamiłowania trener marketingu online w tym LinkedIn Masterclass & Employee Advocacy.

Od ponad 12 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Od ponad 6 lat szkolę, konsultuję, optymalizuję marketing i biznes moich Klientów. Jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Wykładam w Szkole Ashanti. Jestem prelegentem w Akademii Leona Koźmińskiego, licznych Fundacjach i Akceleratorach. Na co dzień prowadzę agencję Content Hero. W moim portfolio znajdują się takie firmy jak: Manpower Group, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, Axel Springer Polska, Techland, Calypso Fitness, Wyższa Szkoła Menedżerska, Uniwersytet Warszawski. www.contenthero.pl

2020-10-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców