Chatbot Santi odpowie na pytania klientów Santander Bank Polska

Klienci oraz osoby zainteresowane ofertą Santander Bank Polska mogą już porozmawiać z chatbotem o imieniu Santi. Rozwiązanie odpowie na potrzeby osób, które chcą się skontaktować z bankiem szybko, w niestandardowych godzinach oraz w obecnych czasach wolą bankować zdalnie.

fot. Wojciech Boczoń, Bankier.pl

Wirtualny asystent Santandera w czasie rzeczywistym potrafi udzielać odpowiedzi na zadane pytania, sugeruje optymalne rozwiązania i pomaga dotrzeć do konkretnych źródeł informacji. Chatbot Santander Bank Polska odpowie m.in. na pytania o konta osobiste i karty kredytowe dostępne w banku. Ma również informacje na temat zmian, jakie wprowadzono w związku z epidemią koronawirusa. Santi podpowie także, jak można bankować z domu i co się zmieniło w obsłudze kart i ubezpieczeń.

Każda rozmowa z wirtualnym chatbotem ma znaczenie, ponieważ rozpoznaje on pewne wzorce i kataloguje informacje. Dzięki pytaniom, które zadadzą użytkownicy i odpowiednim algorytmom Santi cały czas się uczy i wykorzystuje zdobytą wiedzę tak, by w przyszłości nie można go było niczym zaskoczyć. Do tej pory najczęściej zadawane przez klientów banku pytania dotyczyły m.in.: otwartej bankowości, pakietu wielowalutowego, informacji o koncie dla dziecka oraz kwestii bezpieczeństwa.

Rozmowa z botem przypomina dialog z prawdziwym człowiekiem, ponieważ został on zaprojektowany tak, by być partnerem i dawać realne wsparcie swoim użytkownikom. Z opinii klientów wynika, że jest to wygodne narzędzie do szybkiego uzyskania potrzebnych informacji – „W pełni uzyskałam informacje takie jakie były mi potrzebne. Dziękuję Santi” – komentuje jedna z rozmówczyń chatbota.

Od momentu uruchomienia nowej funkcjonalności z końcem czerwca, Santi poprowadził 2739 rozmów, odpowiedział na 9502 pytania, a średni czas kontaktu z botem wynosił 3 min 38 s.

W przypadku problemów ze zrozumieniem zapytania, Santi poprosi o jego doprecyzowanie, może też wyświetlać przydatne linki lub zaproponować tradycyjną rozmowę z konsultantem.

Interfejs bota jest wbudowany w stronę www banku: Santander.pl

Źródło: Santander Bank Polska