Ciekawe wnioski z badania NBP. Z bankowości mobilnej nie chce korzystać 54 proc. użytkowników e-banków

W badaniu pt. „Wybrane wyniki badania Polaków nt. korzystania z usług bankowych i płatności 2016” możemy znaleźć kilka ciekawych informacji na temat bankowości mobilnej. Okazuje się, że aż 54 proc. ankietowanych użytkowników e-bankingu jest przeciwna m-bankingowi. A z Blika nie korzysta większość użytkowników bankowości mobilnej.

Badanie zostało przeprowadzone we wrześniu 2016 roku na grupie 970 respondentów. Wynika z niego, że konto w banku posiada ogółem 79 proc. ankietowanych. Spośród nich z bankowości internetowej korzysta 73 proc. osób. Z kolei z tego grona aktywnie z bankowości mobilnej korzysta zaledwie 28 proc.

Aż 54 proc. ankietowanych deklaruje, że nie ma banku w telefonie i nie chce go używać, a kolejne 10 proc. ma, ale nie używa. Najchętniej z tego kanału korzystają młodsi klienci banków. W grupie wiekowej 18-24 lata usługę wykorzystuje 59 proc. respondentów, a kolejne 8 proc. nie ma bankowości mobilnej, ale chciałoby z niej korzystać.

Wraz z wiekiem spada udział procentowy użytkowników tej usługi. W przedziale 25-39 użytkowników bankowości mobilnej jest tylko 35 proc., w przedziale 40-59 lat 17 proc., a powyżej 59 roku życia już tylko ok. 3 proc. To właśnie seniorzy zdecydowanie mówią „nie” bankom w telefonie. Aż 93 proc. twierdzi, że nie ma bankowości mobilnej i nie chce z niej korzystać.

W ankiecie zapytano Polaków o to, czy korzystają z płatności mobilnych BLIK. Pytanie skierowano do użytkowników bankowości mobilnej. Okazuje się, że aż 65 proc. ankietowanych użytkowników m-bankingu nie korzysta z BLIKa. 12 proc. aktywowało program, ale z niego nie korzysta. Użytkownicy, którzy korzystają z tej formy płatności najczęściej opłacają zakupy w sklepach (14 proc.) i dokonują wypłat w bankomatach (7 proc.). Zaledwie 3 proc. przesyła pieniądze na numer telefonu.

Cały raport jest dostępny pod tym linkiem.

Omówienie pozostałych wyników badania NBP na łamach Bankier.pl. Zapraszam!