Citi Handlowy otworzył pilotażowy oddział Smart

W Galerii Katowickiej Citi Handlowy powstała nowoczesna placówka Smart, która nie przypomina żadnej istniejącej w Polsce. Brak w niej tradycyjnych stanowisk kasjerskich i podziałów na część dla klientów i pracowników. Są za to wielkoformatowe ekrany dotykowe, ogromny ekran informacyjny i tablety oddane do użytku klientom. To pierwszy tego typu oddział nie tylko w Polsce, ale także w Europie.

„Przedefiniowujemy rolę oddziału. Zmieniamy punkt ciężkości z transakcyjnej na taką, która angażuje naszego klienta i odpowiada na jego potrzeby. Inteligentne oddziały mają być tam gdzie nasi klienci, m.in. w galeriach handlowych – mówi Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy – Tablety, ekrany dotykowe, wszystkie te nowinki technologiczne mają pomagać klientom w zapoznaniu się z ofertą i wybraniu produktu, który odpowie na ich potrzeby. Z drugiej strony ten oddział nowej generacji ma być miejscem, gdzie klient przyzwyczaja się do naszych mobilnych i internetowych rozwiązań. Dzięki temu wszystkie nasze aplikacje na telefon, iPad czy też nasza bankowość internetowa stają się potem przedłużeniem oddziału, dodaje.  

Doradcy skupieni na potrzebach klientów zachęcają do korzystania z mobilnych rozwiązań banku

Smart oddział zbudowany jest tak, by jak najlepiej identyfikować potrzeby klientów a potem konstruować dla nich zindywidualizowaną ofertę. Oddział nie służy już tylko do przeprowadzania operacji transakcyjnych. Teraz to także miejsce do rozmowy o produktach i ofertach. W oddziale Smart nie ma tradycyjnych stanowisk kasjerskich, czy też stref zarezerwowanych dla pracowników. Cały oddział został tak zaprojektowany, aby ułatwić i zachęcić klientów do korzystania z bankowości internetowej i mobilnej i jednocześnie  budować z nim relacje. W oddziale można więc samodzielnie zlecić przelew, sprawdzić saldo, opłacić rachunki. Samodzielnie można też zaktualizować swoje dane osobowe, wypełnić wniosek o nowy produkt. To wszystko korzystając z nowoczesnych i intuicyjnych tabletów oraz ekranów dotykowych. Rolą doradcy jest natomiast skupienie się na precyzyjnym zidentyfikowaniu potrzeb bankowych klienta. Doradcy Smart oddziału mają wiedzę na temat każdego z oferowanych przez bank produktów. Dzięki temu zapoznają klienta z kompleksową ofertą i proponują odpowiadające jego oczekiwaniom rozwiązania.

 

Innowacyjna prezentacja oferty – zindywidualizowana oferta

Wielkoformatowy ekran informacyjny – w oddziale Smart tradycyjne materiały informacyjne dostępne są na nośnikach cyfrowych. Tuż przy wejściu do oddziału znajduje się – widoczny z ulicy – wielkoformatowy ekran, gdzie wyświetlane są aktualne promocje i informacje rynkowe, jak np. kursy walut, notowania giełdowe, filmy promocyjne czy informacje na temat pogody.

Ekrany dotykowe – w dalszej części oddziału klienci mogą skorzystać z ekranów dotykowych, na których znajdują się szczegółowe informacje o poszukiwanych produktach. Tutaj też mogą skalkulować ile będzie ich kosztował wybrany produkt czy też porównać ofertę kart kredytowych, by wybrać taką która najlepiej wpisze się w ich styl życia.

Stół z tabletami – w centrum open space znajduje się stół z tabletami. To tutaj klienci mogą z doradcami porozmawiać na temat swoich bankowych spraw. Tutaj też mogą zalogować się do bankowości internetowej, zrealizować przelew czy wydrukować wyciąg. Obraz na tabletach widoczny jest tylko dla dwóch osób – klienta i doradcy – siedzących przy stole. To także miejsce, gdzie klienci mogą sfinalizować swoją umowę z bankiem – wypełnić wniosek, dane osobowe i na końcu podpisać umowę.

Prywatne pokoje – na końcu oddziału klienci mają do swojej dyspozycji dwa tzw. „prywatne pokoje”, gdzie mogą porozmawiać o swoich poważniejszych sprawach bankowych np. inwestycjach. Tutaj też mogą skorzystać z video połączenia ze szczególnym ekspertem, np. doradcą inwestycyjnym. 

Smart oddziały – obecne tam gdzie obecni są klienci

Oddziały Smart mają być obecne tam, gdzie kluczowi dla banku klienci. To konsekwentna realizacja zapoczątkowanej jeszcze w 2010 r. obecności bank w miejscach aktywności strategicznych grup docelowych. Citi Handlowy przeprowadził badania zachowań swoich klientów. W ten sposób wyznał  „hot spoty”, czyli miejsca, w których spędzają oni czas, robią zakupi czy pracują. Tę mapę nałożył na mapy miast i wyznaczył lokalizację, w których powstawać mogą kolejny inteligentne oddziały.

Oddziały typu Smart funkcjonują już w krajach azjatyckich oraz w Stanach Zjednoczonych. Citi Handlowy jako pierwszy w Europie uruchomił taki oddział. Do końca roku ma powstać jeszcze jeden.