Co TVN24 ma wspólnego z BRE Bankiem?

Jedną z metod na przyciągnięcie klientów jest ich edukowanie. Banki nareszcie to zrozumiały i wprowadziły w życie kilka rozwiązań. BRE Bank chce edukować kobiety, prowadzące przedsiębiorstwa. W najbliższą niedzielę na antenie TVN24 zobaczymy program mający edukować i inspirować kobiety w biznesie. Szczegóły zdradziła nam również sama autorka programu.

 

Sukces pisany szminką – pod taką nazwą zobaczymy w najbliższą niedzielę o 19.00 na TVN24 program telewizyjny, mający kobiety inspirować i edukować. Rozmowy z ekspertami poprowadzi Olga Kozierowska, dziennikarka Radia PiN i pomysłodawczyni, dla której będzie to kolejny etap prowadzonej od dłuższego czasu inicjatywy.

Najpierw była audycja w radiu PiN, później powstał portal, dalej konkurs, a później książka. Teraz czas na program telewizyjny – zdradza Olga Kozierowska, autorka dziś już właściwie niezależnej marki – „sukces pisany szminką”.

Specjalistów z BRE Banku nie zobaczymy wprawdzie w pierwszym odcinku, ale już za tydzień ekspertem będzie znany wszystkim w sektorze Przemysław Gdański, członek Zarządu BRE Banku.

O kobietach i dla kobiet


Takiego programu jeszcze w polskiej telewizji nie było. TVN24 jako pierwsza stacja zdecydowała się na program dla kobiet i o kobietach, ale w pełni zachowanej tematyce biznesowej. Nawet w kanałach branżowych, mówiących szeroko o biznesie, nie zdarzyło się jeszcze, aby kobiety miały całkowicie dedykowany program. W akcję Olgi Kozierowskiej zaangażowany jest BRE Bank, który swoimi ekspertami zamierza wspomagać edukacyjną część programu.

Każdy niedzielny wieczór rozpocznie się od wywiadu z kobietą sukcesu. W pierwszym odcinku usłyszymy historię przedsiębiorcy, która odniosła sukces dzięki rozwijaniu biznesu w czasie kryzysu. Druga część programu to inspirująca historia kobiecego sukcesu w biznesie w formie mini-reportażu. Na koniec cześć trzecia, stricte edukacyjna. Tutaj eksperci doradzą widzom jak radzić sobie z problemami finansowymi oraz korzystać z usług pomocnych w prowadzeniu przedsiębiorstwa. Przed autorką programu nie lada zadanie – w rozmowach z ekspertami spróbuje w przystępny sposób przekazać widzom na pozór trudną wiedzę dotyczącą finansów i prowadzenia przedsiębiorstwa. Najbliższe tygodnie pokażą czy program w TVN24 zwieńczy dzieło „Sukcesu pisanego szminką”.

Trend czy ewenement?


W sektorze bankowym pojawia się coraz częściej personalizacja usług finansowych. Najlepiej widać to po produktach, które dają dobry wydźwięk w mediach, a czasem również dobrze się sprzedają. Bardzo dobrze pokazują to przykłady BZ WBK oraz Banku Millennium. Konto na Obcasach, nawet jeśli było w cieniu promocji rachunków z Gerardem Depardieu, to jednak silną kampanią i dobrym marketingiem spozycjonowało Bank Zachodni WBK jako jednego z prekursorów bankowości dedykowanej płci pięknej.

Bank Millennium stworzył z kolei jeden z najciekawszych produktów na rynku kart, również dedykowany kobietom. Karta kredytowa Impresja ma np. rozbudowany pakiet assistance, który oprócz standardowych świadczeń, takich jak np. naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia, zapewnia także usługi dedykowane specjalnie dla kobiet m.in. zorganizowanie korepetycji dla dziecka, umówienie wizyty w gabinetach kosmetycznych czy też pomoc specjalisty w zakresie montażu urządzeń domowych. Chociaż feministki maja niewątpliwie swoje zdanie na temat tak dedykowanych usług, to jednak karta jest hitem sprzedażowym banku, przypadła do gustu klientkom, a ostatnio została zaliczona do najlepszych lojalnościowych kart w Europie (według konkursu Public-News).

Edukacja i otwarcie się mediów na kwestię biznesu wśród kobiet jest czymś więcej niż jedynie sprofilowanym produktem bankowym. Dla BRE Banku to bardzo dobry krok wizerunkowy. Problem edukowania społeczeństwa (w domyśle: klientów) przewija się coraz intensywniej od czasu kryzysu finansowego, ale faktycznych działań nie jest wcale tak dużo. Program w telewizji o szerokim zasięgu może być krokiem, z czasem wyznaczającym pewien trend. Chociaż znając życie, sprowadzi przed telewizory także dużą część mężczyzn, którzy zechcą dowiedzieć się więcej o rozwoju swoich przedsiębiorstw.

Źródło: PR News