Co w bankach przyniosły święta

Po minionym tygodniu i spekulacjach na temat nowego właściciela BZ WBK mieliśmy znacznie spokojniejsze dni. Banki po świętach wprowadzają nowe produkty inwestycyjne i kontunuują swoje kampanie hipoteczne. Chociaż kredyty gotówkowe to domena wakacji, w Banku Pocztowym pojawiła się specjalna oferta dla… pielgrzymów.

Okres okołoświąteczny to dla instytucji finansowych dobry czas na wprowadzenie kosmetycznych zmian w palecie produktów.W związku z coraz większym optymizmem polskich inwestorów, banki odchodzą od produktów oszczędnościowych na rzecz względnie bezpiecznych inwestycji. Wprowadzają także zmiany w dotychczasowych ofertach rachunków, żeby skusić klientów konkurencji.

Co w trawie piszczy

Tropem walki na bankomaty poszedł DnB Nord i oferuje już bezpłatne korzystanie z maszyn w zależności od posiadanego pakietu. Najskromniejszy wariant obejmuje 3,5 tys. urządzeń, pakiet Personale to już bezpłatne bankomaty na terenie kraju, a wersja konta Eksklusiv umożliwia wypłatę gotówki bez prowizji z każdego urządzenia na świecie.

Polbank EFG wykorzystał święta na odświeżenie wizerunku swoich kart kredytowych. Wiosenne karty dostępne będą dla wszystkich nowych klientów banku, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty tzw. Praktycznych Kart Kredytowych oraz dla osób, których ważność plastików dobiega końca i otrzymają nową.

Bank Pekao SA ogłasza z kolei konkurs dla klientów, w którym do wygrania jest 7 dwuosobowych wycieczek do 7 cudów świata. Aby wziąć udział w konkursie, należy płacić kartami Maestro i Mastercard, oraz rejestrować transakcje na specjalnej witrynie internetowej konkursu. Potrwa on do 27 maja 2010 roku, a zwycięzcy będą mogli na własne oczy zobaczyć Miasto Chichen Itza w Meksyku, pomnik Jezusa z Rio de Janeiro, Wielki Mur Chiński, Machu Picchu w Peru, Petra w Jordanii, Rzymskie Koloseum i Taj Mahal w Indiach.

Bank BGŻ z kolei zgodnie z trendem obniżania cen kredytów hipotecznych również wystosował swoją propozycję dla klientów. Bank wprowadza promocyjne oprocentowanie kredytów hipotecznych i budowlanych. W zależności od wybranego przez klienta wariantu cen, obniżka wynosi do 0,45 proc. Coraz więcej banków kładzie silny nacisk na segment kredytów hipotecznych, a każda obniżka jest na wagę złota dla klientów czekających od roku na tańsze oferty.

Wiosenna struktura

Chociaż Bank Millennium ostatnio kładzie nacisk na klientów poszukujących kredytów hipotecznych, to jednak nie zapomina o tych pomnażających swoje środki. Bank zaproponował klientom produkt oparty na amerykańskim rynku akcji, który ma zastąpić klientom emocje giełdowe rodem z Wall Street. Minimalna kwota inwestycji to 2 tys. zł. Roczny produkt strukturyzowany z gwarancją zainwestowanego kapitału generuje potencjalny zysk na podstawie kursu sześciu amerykańskich spółek: Caterpillar, General Electric, Nike, United Parcel Service, Wallmart Stores i Exxon Mobil. Zysk zostanie wygenerowany, jeśli walory przynajmniej pięciu z sześciu spółek zanotują wzrost lub pozostaną na początkowym poziomie.

Nową strukturę proponuje także Kredyt Bank. Jego program inwestycyjny Moc Energii to 2,5-letni produkt w formie ubezpieczenia na życie z dodatkowym funduszem kapitałowym. Na koniec ubezpieczenia klient otrzyma zainwestowany kapitał powiększony o wypracowany zysk. To ile klient otrzyma, zależeć będzie od koszyka 20 spółek z sektora energetycznego. Maksymalny możliwy zysk wynosi 50 proc. Kredyt Bank kusi potencjalnie wysokim zyskiem, ale proponuje gwarancję tylko 90 proc. zainwestowanego kapitału. Minimalna wysokość jednorazowej składki to 1 tys. złotych.

Nowy produkt Allianz Banku to z kolei połączenie lokaty terminowej i funduszu inwestycyjnego. W ramach Allianz Lokaty inwestycyjnej połowa zainwestowanych środków lokowana jest w na 6 lub 12-miesięczny depozyt, a druga część inwestowana jest w jeden z funduszy inwestycyjnych TFI Allianz na okres nie krótszy niż czas trwania lokaty. Polacy w ostatnich miesiącach lokują coraz więcej środków na funduszach inwestycyjnych, swojej okazji zacznynają tu także szukać banki.

Kredyt dla pielgrzyma

Bank Pocztowy zawsze podkreślał, że jego najważniejszą grupą docelową są emeryci i renciści. Produkty w ofercie banku mają być dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Zgodnie z tym założeniem w minionym tygodniu dołączono do oferty kredyt dla pielgrzyma. Bank udzieli klientowi pożyczki bez prowizji, jeśli ten okaże w placówce specjalny kupon (dostępny jedynie w prasie katolickiej i parafiach). W ofertach banków często znajdziemy okazyjne pożyczki, związane ze wakacyjnym wyjazdem czy też świętami. Oferta kredytu na pielgrzymkę jest jednak oryginalnym produktem na rynku usług bankowych. Nie można jednak zapominać, że jest to nadal kredyt konsumencki, i niezależnie od wyznania i celu pielgrzymki klient musi liczyć się z oprocentowaniem i dodatkowymi kosztami.

Źródło: Bankier.pl