„Codzienne zakupy, codzienne nagrody” – nowa kampania promująca płatności bezgotówkowe kartami Visa

Promocja „Codzienne zakupy, codzienne nagrody” zorganizowana przez Visa Europe we współpracy z bankami członkowskimi ma na celu zachęcanie konsumentów do płacenia za zakupy kartami Visa zamiast gotówką. Pierwsza duża promocja Visa w Polsce miała miejsce dokładnie 10 lat temu; od tego czasu polskie karty Visa są coraz częściej używane do płacenia.

„Od 10 lat promujemy używanie kart Visa od razu do płatności zamiast do wypłacania najpierw gotówki w bankomacie i dopiero później płacenia tą samą gotówką w sklepie. Z zadowoleniem widzimy, że coraz więcej osób przekonuje się, że karty Visa są wygodniejsze i bezpieczniejsze niż gotówka” – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna organizacji Visa Europe w Polsce. „To jest największa do tej pory kampania promocyjna Visa w Polsce”.

Liczba i wartość płatności bezgotówkowych dokonywanych kartami Visa dynamicznie rośnie od kilku lat – przykładowo, w ciągu 12 miesięcy do czerwca br. liczba takich transakcji zwiększyła się o 34,5%, zaś wartość płatności o 36,2%. Wzrost wartości transakcji bezgotówkowych kartami Visa jest od kilku lat prawie dwukrotnie wyższy niż przyrost wartości wypłat gotówki, w wyniku czego zwiększa się udział płatności bezgotówkowych w całości transakcji zawartych kartami Visa. Wynosi on już 45,3% całkowitej liczby transakcji oraz 23% całkowitej wartości obrotów.

W ramach kampanii „Codzienne zakupy, codzienne nagrody” została przygotowana loteria promocyjna, która potrwa do końca grudnia br. Jest to promocja aktywna, wymagająca zaangażowania i świadomego działania ze strony posiadacza karty Visa, który chce wygrać nagrody: po zapłaceniu kartą należy zarejestrować transakcje. Rejestracji transakcji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.visa.pl, gdzie na internautów czeka spore ułatwienie – można to robić w „blokach” po kilka transakcji przy jednej rejestracji, ale transakcje można też rejestrować z pomocą specjalnego „robota” Gadu-Gadu działającego pod numerem 33339, wysyłając SMS czy wreszcie poprzez tradycyjny kupon papierowy wysyłany pocztą. Loterię wspiera intensywna kampania reklamowa w telewizji, radiu, prasie ogólnopolskiej, na wiatach przystankowych (city lights), w punktach sprzedaży i w Internecie. O promocji informują także banki członkowskie Visa, które wydrukowały ulotki, tzw. „wrzutki” do wyciągów i plakaty a także wykorzystują swoje ekrany bankomatowe czy strony internetowe. 10 listopada br. ruszył innowacyjny konkurs na antenie Radia ZET. Przygotowanie i realizację promocji oraz działań reklamowych powierzono agencji Saatchi & Saatchi, zaś planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediaedge:cia.

„10 lat temu głównymi nagrodami w promocji Visa były dwie wycieczki do Nowego Jorku. Od tego czasu użytkownicy kart Visa w Polsce mogli wygrać wyjazdy na kilka Igrzysk Olimpijskich, kilkanaście samochodów, telewizory plazmowe, aparaty fotograficzne, nagrody pieniężne – rok darmowych zakupów, opłacenie wakacji i wiele innych. W obecnej, największej do tej pory promocji wszystkie zarejestrowane transakcje będą uczestniczyć w losowaniu nagród głównych – trzech samochodów Honda Civic oraz atrakcyjnych nagród pieniężnych, które na pewno przydadzą się na nadchodzące Święta” – powiedział Tomasz T. Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce.

„Nagrody pieniężne na kartach Visa będą także wygranymi w konkursie prowadzonym na antenie Radia ZET, gdzie premiowany będzie refleks słuchaczy dotyczący szybkiego przesłania SMS-em wymyślonego, podawanego na antenie radia numeru, przypominającego numer PIN. Szykujemy także inne niespodzianki” – dodał Tomasz T. Owoc. Konkurs radiowy będzie towarzyszył promocji Visa przez osiem tygodni, do 29 grudnia br. włącznie.

W loterii promocyjnej, która rozpoczęła się 3 listopada i potrwa do 31 grudnia br. udział mogą brać wszyscy, którzy dokonają krajowej lub zagranicznej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrują tę transakcję. Promocja otwarta jest dla wszystkich rodzajów kart, jakie wydają polskie banki, zarówno kart debetowych, jak i kart kredytowych, począwszy od kart Visa Electron do kart najbardziej prestiżowych – Visa Infinite. Rejestracji można dokonać aż do 11 stycznia 2009 r.

Uczestnicy promocji mogą wygrać każdego dnia jej trwania 500 zł, które otrzymają na przedpłaconej karcie Visa. W każdym tygodniu promocji jedna z osób wygra 5 000 zł. Trzy nagrody główne to samochody Honda Civic.

W telewizji (TP1, TVP2, TVN, TVN7, Polsat, TV4, TVN 24, TVN CNBC Biznes, pakiet kanałów Discovery, pakiet kanałów At Media, TVP Sport) emitowany jest 30-sekundowy spot promocyjny. Około 20 sekund tego spotu to element wizerunkowy z tegorocznej reklamy telewizyjnej Visa, która na przykładzie mężczyzny biegnącego na swój ślub przekonuje, że z kartą Visa żyje się lepiej, nawet w trudnych sytuacjach. Kolejne sekundy informują o promocji – ta część została przygotowana przez polski oddział agencji Saatchi & Saatchi. Silna kampania obejmuje także radio, prasę ogólnopolską (głównie tygodniki i miesięczniki), wiaty przystankowe, punkty sprzedaży oraz Internet.

Kreacja do promocji powstała lokalnie; agencja Saatchi & Saatchi przygotowała trzy egzekucje kreatywne: pomarańcze, proszek do prania oraz mleko, czyli produkty codziennej potrzeby, w których ukryte są główne nagrody w promocji – samochody Honda Civic.