coffeeheaven dba o lojalność klientów i ich zadowolenie z wartości oferowanej przez markę

coffeeheaven – lider polskiego rynku kawiarni, uruchomił 20 września 2011 r. najnowocześniejszy w swojej branży program lojalnościowy – my coffeeheaven. Klienci kawiarni otrzymają unikatowe karty magnetyczne, a wraz z nimi wiele urozmaiconych korzyści. Ponad 70% przebadanych klientów kawiarni oceniło nowy program jako lepszy i oferujący znacznie bardziej zaawansowane oraz ciekawe rozwiązania niż dotychczas funkcjonujące Karty Stałego Klienta.

IDEA

my coffeeheaven to najnowsze rozwiązanie dedykowane wszystkim, którzy lubią kawę i wizyty w kawiarniach. Innowacyjny program lojalnościowy został tak przygotowany, by precyzyjnie spełniać oczekiwania Gości kawiarni, tak aby poza doskonałą jakością produktów otrzymali jeszcze większą wartość i korzyści, o których do 20 września mogli tylko marzyć.

O unikatowości programu świadczy już samo podejście firmy do jego kreacji – Do procesu tworzenia właściwego modelu programu zaprosiliśmy konsumentów, którzy mogli sami stworzyć swój program idealny, a dopiero w drugiej części badania ocenić model przygotowany przez nas. Okazało się, że nasz model doskonale wpisał się w opisywane wcześniej przez respondentów programy marzeń. Ta informacja dodała nam wiary w to, że tworzymy program, który faktycznie jest uszyty na miarę potrzeb i oczekiwań klientów – komentuje Dorota Szczerbicka, head of marketing.

Badanie atrakcyjności programu my coffeeheaven zostało przeprowadzone przez dom badawczy IQS we współpracy z poznańską agencją DATA SOLUTIONS, która zaplanowała i przeprowadziła weryfikację ilościową i jakościową koncepcji. Badanie skupiało się m.in. na ocenie konceptu, porównania go z poprzednim rozwiązaniem (stempelkowe Karty Stałego Klienta), szczegółowej ocenie mechaniki programu. Do badania zaproszono zarówno regularnych i okazjonalnych klientów coffeeheaven, jak również klientów innych kawiarni. Dzięki temu uzyskano miarodajną i obiektywną ocenę całego przedsięwzięcia. Wyniki potwierdziły słuszność założeń programu. Ponad 60% osób oceniło nowy program jako atrakcyjny, stworzony dla osób „takich jak ja”, a ponad 70% osób twierdziło, że został dopasowany do kawiarni i marki coffeeheaven. Ponad 80% przebadanych osób zadeklarowała zrozumiałość zasad, a ponad 90% wskazań w grupie bardzo i raczej atrakcyjny otrzymały najważniejsze korzyści programu.

– Dobrze i precyzyjnie opracowany mechanizm programu lojalnościowego jest prawdziwą wartością dla klienta i firmy – wpływa na budowanie bliskości, zaangażowania, przyczynia się do poprawy opinii o marce – wyjaśnia Dorota Szczerbicka i dodaje – dlatego tak wiele energii i serca włożyliśmy w powstanie ‘my coffeeheaven’ – by rzeczywiście był pierwszym tak kompleksowym, przejrzystym i jednocześnie wygodnym dla klienta programem w branży.

ZASADY & KORZYŚCI

Od 20 września w kawiarniach coffeeheaven można odebrać specjalne karty magnetyczne my coffeeheaven. Klienci zdobywają punkty za zakup wszystkich produktów dostępnych w kawiarni oraz w prosty sposób wymieniają je na dowolne produkty coffeeheaven. To pierwszy program na rynku, który premiuje całą ofertę, bez wyjątku. Punkty są zapisywane na karcie od momentu pierwszego zamówienia. Za każdą wydaną złotówkę, klient otrzymuje 0,5 punktu.

Z racji deklaratywnego poziomu korzystania z internetu przez grupę docelową coffeeheaven, kartę można także zarejestrować na stronie www.mycoffeeheaven.pl. Dzięki takiej rejestracji Klienci uzyskują dodatkowe korzyści: ekstra punkty w dniu urodzin, specjalnych okresach promocyjnych czy punkty premiowe za specjalnie dedykowane dla konkretnego klienta promocje. Rejestracja jest też bardzo przydatna w przypadku zagubienia karty. Gwarantuje, że zebrane punkty są przypisane do naszego konta, więc można je bez problemu przenieść na nową kartę. Dzięki stronie WWW, każdy ma dostęp do swojego konta – liczby zgromadzonych punktów, historii wizyt w coffeeheaven oraz bieżących informacji o programie.

Nie zapomniano również o stronie wizualnej. Karty wstępują w trzech wariantach graficznych do wyboru – korespondujące z chwilami wartymi celebracji, stanowiącymi motywy komunikacji zewnętrznej programu. Chwila wytchnienia dla siebie, udane negocjacje biznesowe i zakupowe szaleństwa z przyjaciółkami tworzą zestaw, w którym każdy może znaleźć coś dla siebie.

ZNACZENIE PROGRAMU

– Program lojalnościowy ma globalne znaczenie dla naszego biznesu, gdyż skutecznie buduje świadomość marki i ma niebagatelny wpływ na wyniki sprzedażowe. Od zawsze najistotniejszym czynnikiem była dla nas satysfakcja naszych klientów – antycypowanie ich potrzeb i ewoluujących oczekiwań. To coffeeheaven było jedną z pierwszych firm, które wprowadziły na rynek popularne dziś stempelkowe karty papierowe. Przyszła jednak odpowiednia pora, by wprowadzić program na wyższy poziom zaawansowania, także technologicznego. – mówi Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska. ‘my coffeeheaven’ jest efektem ścisłej współpracy z naszymi klientami, rozmów podczas których uważnie wysłuchaliśmy ich opinii. Dzięki temu wierzymy, że my coffeeheaven zachęci do częstszych wizyt w naszych kawiarniach. – uzupełnia Paweł Wasiljew.

Wszystkie szczegóły dotyczące programu można znaleźć na stronie www.mycoffeeheaven.pl oraz w kawiarniach coffeeheaven.

/www.paratuscommunications.com

Źródło: