Concordia na czele rankingu magazynu MOTOR

Concordia Ubezpieczenia w najnowszym rankingu magazynu Motor uzyskała najniższy współczynnik związany ze skargami dotyczącymi ubezpieczeń komunikacyjnych kierowanych do Rzecznika Finansowego.

Zestawienie uwzględnia zarówno udział danego towarzystwa ubezpieczeniowego w rynku, jak i liczbę skarg, które wpłynęły w 2016 roku. Tegoroczny wynik jest jeszcze lepszy od poprzedniego, kiedy firma uzyskała drugą lokatę.

Poznański ubezpieczyciel w tegorocznej edycji zajął pierwsze miejsce, uzyskując najkorzystniejszy współczynnik ilość skarg do udziału w rynku. Jak pokazują dane opublikowane w raporcie rocznym Rzecznika Finansowego , 38 proc. skarg zgłaszanych do tej instytucji dotyczyła właśnie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2016 roku odnotowano jedynie 20 skarg, które dotyczyły polis zakupionych w Concordii Ubezpieczenia. Wskaźnik prezentujący stosunek liczby skarg do udziału w rynku tego zakładu ubezpieczeń wyniósł 25,3, podczas gdy zakład ubezpieczeń, który miał najgorszy wynik, uzyskał współczynnik skarg na poziomie 147,8.

– Dla nas kluczową kwestią jest budowanie stabilnych i długofalowych relacji z klientami. Już po raz kolejny znajdujemy się w czołówce zakładów ubezpieczeniowych pod względem najmniejszej liczby skarg kierowanych do Rzecznika Finansowego. Utwierdza nas to w przekonaniu o słuszności konkurowania jakością na etapie sprzedażowym i posprzedażowym – powiedział Paweł Zawisza – Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia.

Opublikowany ranking stanowi obiektywne źródło informacji na temat tego, jak ubezpieczyciele traktują swoich klientów po zajściu szkody z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych AC i OC. Mówi wiele o ich uczciwości i rzetelności.

W ubiegłym roku najczęstszym powodem zgłaszanych do Rzecznika Finansowego skarg na ubezpieczycieli były:

  1. Całkowita odmowa uznania roszczenia o odszkodowanie za zniszczone mienie lub szkody osobowe.
  2. Zaniżone odszkodowanie.
  3. Opieszałość w wypłatach odszkodowań.
  4. Brak informacji lub utrudnianie dostępu do dokumentacji szkody.
  5. Brak wyczerpujących uzasadnień, gdy dotycząc one odmowy uznania roszczenia, jak i wysokości odszkodowania.

Źródło: Concordia