Choć świadomość Polaków, co do bancassurance stale wzrasta, jeszcze wiele czynników przeszkadza jej całkowitemu rozwojowi. – Rynek bancassurance w Polsce zdominowany jest w chwili obecnej produktami inwestycyjnymi. Są one w pewien sposób konkurencyjne wobec produktów bankowych – mówi Katarzyna Kasztelan, Dyrektor Biura Obsługi i Wsparcia Sprzedaży Grupy Concordia – Uzupełnieniem produktów bankowych są produkty ochronne, zabezpieczające interes klienta i banku. Chodzi o spłatę zobowiązań na rzecz banku w przypadku zdarzeń losowych( utrata pracy, zdrowia, śmierć) oraz związanych z bezpieczeństwem mienia (kradzieże, zniszczenia) a także zabezpieczenie kart płatniczych i kredytowych. Taka różnorodna oferta często nie jest dostępna poza bankiem.
Perspektywy rozwoju współpracy w zakresie bancassurance są ogromne choć wyglądają jak góra lodowa ukryta pod taflą oceanu. Dlatego symbiotyczna współpraca na poziomie bank – ubezpieczyciel jest bardzo potrzebna. Polega ona nie tylko na kompleksowym przygotowaniu doradców bankowych do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, ale także na systematycznym opracowywaniu wspólnych produktów, optymalnych w zakresie ochrony i ceny dla klienta oraz obsługi dla pracowników banków.
Na prawie 600 Banków Spółdzielczych w Polsce, jedna trzecia współpracuje już z Grupą Concordia. Towarzystwo w ramach swojej strategii realizuje cel zdobycia pozycji lidera na rynku polskim w tej dziedzinie.