Czy klienci odwrócą się od mBanku?

Miniony tydzień w finansach: mBank wprowadził opłatę za karty płatnicze, Getin Bank pokazał nową stronę internetową, klienci oceniają banki.

W pierwszych dniach czerwca do bankowości zawitało kilka zmian. Na językach jest mBank i wprowadzona przez niego opłata za kartę. Mile zaskoczył zaś Getin Noble Bank – instytucja zmieniła stronę www, co z pewnością ucieszy jej użytkowników i przestanie odstraszać potencjalnych klientów.

Płać kartą, albo podporządkuj się opłacie

Niektórzy mówią, że pewien etap w bankowości został zamknięty. mBank, który do tej pory zawstydzał inne banki nakładające co rusz to nowe opłaty za korzystanie z produktów bankowych, sam wprowadził zmiany w tabeli opłat i prowizji.

mBank dał klientom wybór – albo każdy posiadacz karty będzie wykonywał miesięcznie transakcje na kwotę minimum 100 złotych, albo utrzymanie plastikowego pieniądza będzie kosztowało 2 złote za miesiąc. Internauci wypowiadają się na forach – „mBank konsekwentnie pogarsza swoją ofertę”, „No to zablokujemy sobie z żoną karty”.

Takiego ruchu ze strony mBanku można było się spodziewać. Jednak większość klientów czuje się urażona, zarzucając instytucji, że oferta staje się coraz gorsza, że mBank traci swego rodzaju suwerenność. Sporo osób korzystających do tej pory z usług banku odgraża się, że opuści instytucję. Można się jednak spodziewać, że to tylko chwilowe poruszenie. Znacząca większość klientów zapewne i tak nie zamknie swoich kont.

Wreszcie ruszyła nowa strona internetowa Getin Banku

Getin Noble Bank zmienił wygląd strony internetowej. Nieczytelna, mało intuicyjna i ciężka w odbiorze strona została zamieniona na nowoczesną, przejrzystą witrynę. Jest intuicyjna i z pewnością dużo przyjemniejsza w odbiorze niż to co wcześniej można było spotkać na stronie www.getinbank.pl.

Zmiany z pewnością na plus. Z drugiej jednak strony, patrząc na poprzedni wygląd www Getin Banku, chyba każda zmiana byłaby pozytywnie odebrana.

Stara strona Getin Banku:

Nowa strona:

Klienci oceniają banki


W ostatnich dniach opublikowano wyniki badań ARC Rynek i Opinia oraz Emotrack.pl. Obie analizy miały na celu ocenę banków przez ich użytkowników. Emotrack.pl przeanalizował tysiące wpisów i komentarzy interenetowych na temat banków. Z badania wynika, że najczęściej krytykowane są mBank i PKO Bank Polski. Kolejne miejsca na niechlubnej liście zajmują Citi Handlowy i Bank Millennium. Na plus oceniony zaś został MultiBank.

ARC Rynek i Opinia o zdanie na temat banków zapytał posiadaczy kont internetowych. Tu najlepiej ocenianą instytucją okazał się… mBank.

Zmiany wynikają z różnych sposobów przeprowadzenia badania oraz próby, na której podstawie powstało. Dużo dokładniejszą i bardziej wiarygodną analizę przeprowadził jednak ARC Rynek i Opinia. Czytaj więcej…

Hanna Braun

Źródło: Bankier.pl