Czytanie wraca do łask

Sukcesywnie spada liczba osób które czytają dłuższe teksty. Masowa popularyzacja serwisów wideo typu YouTube czy zawierających krótkie plotki jak Pudelek sprawia, że przeciętnemu użytkownikowi coraz trudniej przeczytać e-booka lub poświęcić chwilę na artykuł. Wolimy przejrzeć zdjęcia niż wczytywać się w tekst. Z dnia na dzień zmieniamy swoje przyzwyczajenia w stronę prostej – nie wymagającej zaangażowania umysłowego – rozrywki.

Niesie to jednak za sobą konsekwencje…

Czytanie ma pozytywny wpływ na człowieka. Nie bez powodu już od najmłodszych lat jesteśmy nakłaniani do czytania lektur. Ta aktywność pozwala nam rozwijać się: powiększamy swoją wiedzę i wyobraźnię. Warto zwrócić również wagę na fakt, iż czytanie pozytywnie wpływa na nasze możliwości komunikacyjne: poszerza słownictwo i uczy nas poprawnej wypowiedzi.

Akcja „Lubię czytać!”


Przeciwdziałanie zjawisku „cyfrowej analfabetyzacji” i zachęcanie do sięgnięcia po dłuższy tekst jest ideą, która przyświeca właśnie uruchomionej akcji „Lubię czytać!”. Wspiera ją jeden z największych serwisów publicystycznych w Polsce: eioba.pl, zawierający blisko 10 000 wielotematycznych artykułów. Do akcji przyłączają się kolejni blogerzy, którzy na swoich stronach również zachęcają do promowania czytania.

Strona promująca akcję dostępna jest pod adresem: http://eioba.pl/lubie-czytac

Źródło: eioba.pl