Sukcesywnie spada liczba osób które czytają dłuższe teksty. Masowa popularyzacja serwisów wideo typu YouTube czy zawierających krótkie plotki jak Pudelek sprawia, że przeciętnemu użytkownikowi coraz trudniej przeczytać e-booka lub poświęcić chwilę na artykuł. Wolimy przejrzeć zdjęcia niż wczytywać się w tekst. Z dnia na dzień zmieniamy swoje przyzwyczajenia w stronę prostej – nie wymagającej zaangażowania umysłowego – rozrywki.
Niesie to jednak za sobą konsekwencje…
Czytanie ma pozytywny wpływ na człowieka. Nie bez powodu już od najmłodszych lat jesteśmy nakłaniani do czytania lektur. Ta aktywność pozwala nam rozwijać się: powiększamy swoją wiedzę i wyobraźnię. Warto zwrócić również wagę na fakt, iż czytanie pozytywnie wpływa na nasze możliwości komunikacyjne: poszerza słownictwo i uczy nas poprawnej wypowiedzi.
Akcja „Lubię czytać!”
Przeciwdziałanie zjawisku „cyfrowej analfabetyzacji” i zachęcanie do sięgnięcia po dłuższy tekst jest ideą, która przyświeca właśnie uruchomionej akcji „Lubię czytać!”. Wspiera ją jeden z największych serwisów publicystycznych w Polsce: eioba.pl, zawierający blisko 10 000 wielotematycznych artykułów. Do akcji przyłączają się kolejni blogerzy, którzy na swoich stronach również zachęcają do promowania czytania.
Strona promująca akcję dostępna jest pod adresem: http://eioba.pl/lubie-czytac
Źródło: eioba.pl